Dammsugarproblem!

Här hemma har vi ett ständigt problem och det är att dammsugaren inte sköter sig självt man måste alltid driva på den och det verkar väldigt få i den här familjen vilja men igår stötte jag på ytterligare ett problem när det gäller dammsugare!!!

Hur förklarar man för en somalier som är uppvuxen i ett tält i en öken utan el vad en dammsugare är? Måste säga att varje dag ger mig nya intryck och funderingar på mitt eget självklara liv!

Om nån undrar hur jag bar mig åt så använde jag google så nu vet hon hur en dammsugare ser ut men om hon förstår hur man använder den är en annan sak!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Ja, tänk så mycket våra invandrare har att lära sig. Saker som för oss är självklara.



Ha en fin fortsättning på dagen!

Kram

Postat av: Majsan

Inte lätt det där att förklara. Kan hon svenska förståeligt? Då kan man ju säga att det är en maskin som suger upp smutsen i stället för att man behöver sopa.. klart enklast att säga så?



2010-09-21 @ 12:53:05
URL: http://www.chattens.se
Postat av: Karin

Ni får gå på studiebesök på elgiganten eller nåt.

Där brukar de ju ha demoex som man kan prova.

( Och tänk bara så mycket kul hon kommer att upptäcka där! :D - Det gör ju till och med jag, som ändå är uppväxt med en hel del teknik.)

2010-09-21 @ 18:24:51
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Ama de casa

Jag måste i anden var uppvuxen i öknen, för jag har väldigt svårt att förstå mig på dammsugare ;-)

2010-09-24 @ 01:56:16
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback