Asköviken 2010-10-16

Vi packade in oss i Brumme-Lisa allihopa och åkte igår ut till Asköviken som ligger knappt två mil från Västerås. Väl framme på parkeringen mötte oss en informationsskylt

 som ingen av oss vid närmare eftertanke läste!

Vi skulle sen göra ett vägval och det är ju nåt som blir svårare och svårare med åren har jag upptäckt men de två yngsta av oss tog ett beslut att vi skulle ta Lövstaspången

 

Så glatt hoppade vi över den rangliga stättan och tog oss mot spången!  

Nån direkt spång hittade vi aldrig men gubbarna hittade en åker som de inspekterade
Vad som växer på åkern blev vi inte kloka på men det verkade vara nån form av kål....

Utsikten över staden är vacker på hösten kom vi fram till  åkern är densamma ;)

Sen kom vi fram till nåt riktigt intressant!!!

Några av Er har ju varit med länge och läst mina inlägg och kanske minns nån när jag skrev om vad en brye är? Igår gick vi rakt på en sån, där det för övrigt fanns en stor, stor fågel men som Bästa Vännen skrämde bort innan jag hann fram med kameran....hon påstod att hon gjorde det för min skull eftersom jag har en lätt fågelfobi!!! Att den bara aktiveras inomhus glömde hon bort!!
Så här ser en riktig brye ut!!!



Nå, alldeles runt hörnet så hittade vi en fantastisk plats att fika på och som Ni vet så umgås jag bara med blyga människor


Till det goda kaffet fick vi en underbar kaffelängd

Vi blev sittande i den underbara solen i drygt en timme och vi nästan svettades fast isen låg ganska tjock på bryen. Det enda som störde var en traktor som brummade på åkern och en och annan fågel som flög snabbt över oss.


Några fåglar blev det ju inte fotograferade som Ni förstår mer än några korpar som satt högt uppe i fågeltorn!! Förstår NI.....ett träd är som ett torn...och om det sitter fåglar i det...så blir det ett fågeltorn!

Ja, det var en liten del av vår underbara dag..vi gjorde av med lite energi och fyllde på med ny...tack kära vänner för att Ni finns!!!

Vi löste också en gåta...vi vet var molnen tillverkas!!!




Kommentarer
Postat av: Svorskan

De tillverkar stora moln i Köbenhavn också. Det såg jag med blotta ögat innan i dag. Härlig söndag är det.

Postat av: Diana

Bryet ser ut som ett träsk... ;) Fina bilder!

2010-10-17 @ 14:03:03
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Anna

Fan va snygg du är i håret Ia :)

2010-10-17 @ 14:39:48
URL: http://lindblom86.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Vulkaner kan också göra moln har jag sett...



Vilken härlig dag!

:-)

2010-10-17 @ 18:35:13
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Karin

Åh, vilken härlig dag ni ser ut att ha haft !

Själv har jag putsat fönster och kokat äppelmos.

Nu håller jag på att frosta av frysen.

Sen blir det sängen.

2010-10-17 @ 18:45:43
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Stattinskan

Ja, det har varit en underbar höstsöndag idag. Jag var också ute i naturen (skogen) idag ... det höll på att sluta riktigt illa ;-)

2010-10-17 @ 20:00:40
URL: http://metrobloggen.se/stattin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback