Tisdag i november!

zwani.com myspace graphic comments

Wow...där fick jag väl till rubriken riktigt bra ;)

Tänkte jag skulle skriva några rader innan jag sticker till jobbet. Från och med den här veckan ökar jag på min arbetstid till 4 timmar 4 dagar i veckan, det är inte utan att jag ler när jag tänker på det...16 timmar i veckan, jag som var van att jobba kanske femtio och mer därtill i veckan. Men, idag är jag så tacksam över att klara detta för att gå hemma är inget nöje om det inte är självvalt!

Idag ska Styvdotra göra mig sällskap till jobbet, hon ska intervjua några av "mina" elever för ett arbete i skolan. Hon går ju Samhällsprogrammet med journalistisk inriktning och ska göra en nyhetsartikel och tyckte att detta med invandrare och arbete/praktik lät intressant. Ska bli spännande att se resultatet :love:

Irriterar mig på att det verkar som att en förkylning har tagit ett grepp om min tillvaro, näsan rinner och jag atjoar nyser med jämna mellanrum. Men å andra sidan är jag kanske mer förvånad över att jag inte drabbats tidigare, jag har ju i så många år levt i en skyddad värld och nu släpps jag ut bland alla bakterier så egentligen borde jag väl ha blivit sjuk mycket tidigare...så nu har jag pratat bort mig från den irritationen ;)

Tillbaka till gårdagens sista inlägg...jo, jag stickar vantarna själv men tycker kanske inte att det är nån större prestation eftersom jag lärde mig det redan som barn och hade en mamma som var superproffs...jämfört med det hon åstadkom så är mina alster bara tummetottar ;) Men jag har roligt när jag stickar och tycker att det är ganska avkopplande när jag sitter och tittar på teven och har nåt i händerna! Jag har planer på att sticka nåt annat än vantar men har inte hittat nåt bra mönster, men vi får väl se vad det kan bli!!!

Nu mot jobb!!!!!


Kommentarer
Postat av: Diana

Spännande att öka arbetstiden, lycka till!

Postat av: Nina

Skäms som en blöt hund....jag har ärligt talat faktiskt glömt vad jag lovade dig....ska kopiera idag o skicka "monstren" till di....f´låt snälla du...

Hur tycker du att kroppen o du funkar med det du gör om dagarna? Jag har ännu inte fått komma igång med mitt...hela tiden uppskjutet...

Hur har du det tidsmässigt i slutet på veckan? Skulle det finnas utrymme för ett mindre maraton??

Må så gott!!!!!!!!

2010-11-02 @ 07:55:49
Postat av: TT

Skönt att du kommer igång mer och mer!

Så snygga vantar!!

Jag har svårt att sticka vantar, minns inte hur man gör tummen, fast jag stickade så mycket lovikkavantar förr...

Men jag har lagt upp maskor nu till en halsvärmare som man kan dra upp över knoppen när det blåser, får se hur den blir.

2010-11-02 @ 12:46:24
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Gun

Vad kul, lycka till. Jag tycker du ät duktig i alla fall, för jag kan inte sticka alls. Sin mamma ska man aldrig jämföra sig med. :D

2010-11-02 @ 12:50:07
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Svorskan

Just det, jag skulle ju köpa garn. Jag skall bara sticka en stor halsduk, där går gränsen för mitt kunnande på området. :D



Visst är det skönt att känna att man kommer ut "i livet" igen. Jag vet precis vad du menar.

2010-11-02 @ 16:32:42
URL: http://svorskan.se
Postat av: Ingrid

Så roligt att du orkar öka på din arbetstid, det måste kännas härligt att känna att man är på G!



Kram Ingrid

2010-11-02 @ 16:49:15
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Krönikören

Så härligt att komma igång med arbete igen. Speciellt som det verkar som du trivs. Håller tummen att allt går bra.



Snygga vantar!

2010-11-02 @ 17:15:06
URL: http://www.metrobloggen.se/antligenmandag

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback