Måndag igen....

...men, bara tre dar kvar sen är det fredag igen :D

Igår blev det ingen blogg och det berodde inte på att det blev för festligt i lördags utan på att jag hade ingen lust att skriva. Skriva för skrivandes skull fungerade inte igår!

Kebabpajerna blev som vanligt uppskattade, dock gjorde jag för lite sallad....det är ett salladsälskande sällskap! Själv är jag måttligt förtjust i sallad till maten och det beror inte på att jag inte tycker om grönsaker för det gör jag men jag gillar mest att ha grönsakerna i maten. Rotfrukter är familjens favorit!

Bananoffepajerna föll också ut väl...otroligt maffiga så det blev en hel över...så om nån är fikasugen så kan det bjudas på kaffe och paj i eftermiddag!! Jag är hemma efter ett ;)

Gårdagen blev ganska lugn för min kropp är verkligen inte i balans just nu, det låter som en evig klagolåt från Kajsalisa men så här illa och ihållande har det aldrig varit. Det är så illa att jag funderar på att ringa doktorn och då vet den som känner mig att nu är det riktigt illa....jag gillar inte doktorer!! Det finns ett alternativ men jag tycker inte att det är hållbart i längden....rödvin, då mår min kropp superprima!! Nån som vet om det finns rödvin i pillerform???

Nej, nu ska jag sluta klaga och ta mig till jobbet...det är skönt att gå dit och få värken att distraheras lite. Jag mår ju inte bättre av att vara hemma utan tvärtom då blir det mera tid att känna efter och det blir inte värre av det arbete jag utför...så att så länge jag tar mig till bilen så jobbar jag! Skulle önska att jag kunde cykla (men det är för halt) för med fibromyalgi mår man bättre om man rör sig men det är lätt att hamna i en ond cirkel i stillhet och att man inbillar sig att man inte kan för att man får ont. Ont får man när man börjar röra på sig men det kallas träningsvärk ;) men att gå eller cykla i normal utsträckning är bra och det är skönt för själen dessutom!

Måste förresten berätta att vi såg en Beck-film igår....Levade begravd.....huvva vilken tur att jag inte såg den ensam i torpet (vilket mycket väl skulle kunna ha hänt)...det var en ny typ av Beck-film med många överraskande effekter. De anspelar verkligen på den typ av fantasi jag har....det är nån i baksätet på bilen när jag sätter mig ensam bakom ratten i mörkret...nån kommer in genom fönstret...såna läskiga saker men bra!! Se den men inte ensamna!

Ha en god dag :thumbup:

Kommentarer
Postat av: Helen

Gokväll och sov så gött och dröm sött!



Såg Beck förra veckan och du har rätt! Det var lite Morden i midsummer för det var inte bara ett mord.....Satt jag ensam ute iskogen så hade nog inte jag heller tyckt det var så roligt........

Postat av: Ama de casa

Jag hade bloggpaus igår. Men det var högst ofrivilligt eftersom internet inte var med på hela dagen. Men å andra sidan fick vi en himla massa gjort :-)

2010-11-23 @ 11:22:51
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Heidi

Är det Beckfilmen när någon sitter i bilen när kvinnan kör igenom biltvätten?? I såna fall har jag sett den o min man konstaterade att jag nog slutar tvätta bilen..för köra igenom en biltvätt är det enda sättet att tvätta en bil på enligt mig, skulle aldrig står med svamp, skurmedel o vatten!

Hmm, rödvin i pillerform kanske inte finns men jag vet ett o annat piller som har ungefär samma verkan ;) Hoppas att du snart blir bättre!

2010-11-23 @ 14:50:46
URL: http://webmum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback