Fyrvaktaren



av Camilla Läckberg.

Som vanligt är det en bra deckare, man vet vad man får så att säga. Men, för Ni hörde mitt men va? Jag är inte riktigt lika imponerad längre av hennes sätt att skriva, språket är inte riktigt vad det kanske borde.

Men historien i sig är fängslande och det är svårt att släppa ifrån sig boken när man väl kommit in ordentligt i dramat! Det är flera parallella handlingar som så småningom på ett vis vävs ihop på slutet. Dock är det en handling som släpps helt och hållet ganska nära slutet och jag undrar om det är nåt Läckberg ämnar ta upp i nästa bok för jag vill verkligen veta vad hände med Madeleine och hennes barn....

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hur var det GW Persson sa om hennes språkbehandling - Hon skriver som Nicke Lilltroll pratar - var det visst.



En aning elakt tycker jag, som har dålig koll på Nicke Lilltroll.



Postat av: Helen

Av någon anledning har jag inte läst Läckberg, möjligt vis beror det på mannen eller på mitt tidigare värv som polis och nu tror jag att jag hoppar henne för ouppklarade böcker är inte min melodi!

Sussa sött!

2010-11-03 @ 23:48:06
URL: http://blogg.amelia.se/bloggameliasecayman
Postat av: Helen

Av någon anledning har jag inte läst Läckberg, möjligt vis beror det på mannen eller på mitt tidigare värv som polis och nu tror jag att jag hoppar henne för ouppklarade böcker är inte min melodi!

Sussa sött!

2010-11-03 @ 23:48:59
URL: http://blogg.amelia.se/bloggameliasecayman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback