Nyduschad!

Idag är det årets hittills varmaste och vackraste dag! Jag sitter ute i trädgården och lyssnar på alla ljud som hörs. Det är full aktivitet i Jansbos djurpark!!

Jag började dagen med att hämta tidningen och ta en kopp kaffe i solen som Ni såg i förra inlägget! Sen skulle det duschas men då ringde telefonen (ibland känns det som att man vill att jag ska gå här ute och lukta skunk och se ut som...ja, använd Er fantasi). Det var Bästa Vännen som ringde och ville avlägga sin rapport om resan hem igår.

Hon hade alltså åkt förbi Skåningen och tänkte stanna men när han kom närmare så tyckte hon att han såg så otäck ut att hon istället tryckte till ordentligt på gaspedalen! Det kallar jag sann vänskap!!!!

Vad Ni inte vet är att ungefär en halvtimme efter att jag publicerat gårdagens inlägg om det oväntade besöket var det dags igen...en vilt främmande karl står åter på min gård!!! Dock skulle han till grannen och fixa lite service på larmet! Men just där och då bestämde jag mig för att duscha, det skulle jag göra som idag! Om det på en dryg timme dyker upp två främmande karlar på gården var det sannolikt att det kunde dyka upp en till då det inte ens under de senaste fem åren dykt upp så många främmande män!

Kvällen var dock lugn sen...visserligen hördes det nåt konstigt precis när jag skulle somna men...äh, man kan inte bry sig om allt!

Nu har jag dock duschat men inte tvättat håret men det ska göras nu....man får liksom vänta lite på varmvattnet här!!!

Sen ska Ni får höra vad som hänt i trädgården medan jag skrivit det här inlägget...kameran har gått varm!!!

Kommentarer
Postat av: Karin

Verkar vara ett händelserikt ställe det där !

Nu är jag nyfiken på vad du har haft för ny besökare ! ( För jag antar väl att du inte har knäppt kort på en blomma som slår ut eller nåt... :D

Blåser gör det ju inte heller, så det kan väl inte vara något som farit omkring, eller rasat ikull heller.

Postat av: Micke

Jag duschade ju direkt från pumpen då jag var där den där extranatten på hemväg för 2 år sedan.. jag tror huvudet nästan domnade bort av det iskalla vattnet :)

2010-05-12 @ 18:00:39
URL: http://kludd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback