Först när givaren är död



av Anna Jansson.

För första gången blev jag lite besviken på en deckare av Anna Jansson för den håller inte samma höga klass som hon brukar hålla.

Den är bra och jag läste den gärna men inte alls med samma engagemang som de tidigare böckerna. Det kan bero på de historiska inslagen för det är inte riktigt min melodi dessutom så avslöjas det faktiskt ganska tidigt vem mördaren är om man är uppmärksam och det förtar lite av spänningen.

Men visst är det spännande att läsa om de nattliga turerna i mina gamla miljöer. Hon gräver ju bland annat vid den kyrka som jag och mina klasskamrater tog nattliga turer runt vid en klassfest. En kyrka som för övrigt min bästis bodde närmaste granne med.

Vad jag gillade bäst var dock den högst oväntade vänskap som uppstod mellan två personer!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback