Amerikahuset



av Sven Olov Karlsson.

Läs den...läs den!!

En alldeles fantastisk bok som jag tycker att alla ska läsa. För några år sen kom han ut med en bok som hette Italienaren och den var bra men den här slår den med hästlängder!

Boken är en levnadsbeskrivning av en person som bor i en liten ort i Västmanland men man måste absolut inte känna till geografin för att det ska vara intressant men naturligtvis gör det inte saken sämre.

Den börjar med att en man förbereder sig för att skjuta någon, vem vet man inte. Sedan växlar det mellan dåtid (80-tal) och nutid. Man förstår snabbt att han lyckats i sitt uppsåt eftersom han blir frisläppt efter ett 20 år långt fängelsestraff.

Boken är fylld av ångest och elände men också vardagen små bekymmer. Jag pendlade mellan hopp och förtvivlan medan jag läste denna och just nu känns det som att jag kommer alltid att minnas denna bok.

Så..jag avslutar som jag började....läs den!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback