Alla borde ha utedass!

Om Ni visste vad Ni missar som bara går på Er moderna vattenklosett och uträttar Era behov!!

I morse när jag gick ut på huset så såg jag plötsligt hur det fladdrade till på vår lilla skogsväg och medan jag satt och filosoferade så fick jag syn på nåt jag inte visste vad det var, mer än att det var vackert!



Herr och Fru Korsnäbb gick och spatserade tillsammans med hela släkten...åtminstone den feminina sidan av familjen för jag såg faktiskt bara en hanne! De gick där länge och väl och var inte så rädda för mig men jag ville inte tränga mig på alltför mycket så bilderna är ju som de är.

Medan jag stod där och tittade på de vackra fåglarna så hörde jag från väster...Koko...koko...koko....Bästergöken!



Kajsa var givetvis med och kollade fåglarna. Kajsa som förmodligen måste till Farbror doktorn på måndag då hennes bett inte ser alltför kul ut. Det är lite svullet under örat men jag fortsätter under helgen att behandla det, för nån jour har vi faktiskt inte råd med och hon verkar inte direkt medtagen.



Som vanligt var också Ekorre Orre framme och hälsade godmorgon! Han är nog nån jag skulle kunna anlita till modebloggen....han verkar älska att posera!!!!

Nu ska det kryssas med Anders och sen ska vi fira en Sofia!!!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vilken naturskildring du fick till där på dasset! Korsnäbb har jag aldrig sett.



Postat av: Micke

Det är inte så illa det där utedasset ni har.. lite av spännande varje gång man besöker :)

2010-05-15 @ 15:40:45
URL: http://kludd.se
Postat av: Trebarnsmamman

Vissa gånger är det heeeelt fantastiskt med utedass, andra gånger är det vidrigt! Vinter, mörkt och kallt = vidrigt. Sommar och mygg = vidrigt, Höst och regn = vidrigt...men vår, sol och fågelkvitter = härligt! På det hela föredrar jag inomhustoa....

2010-05-15 @ 20:06:51
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se
Postat av: Karin

Jag tror man kan gå ut utan att gå på huset... ;)

Men jag måste ju medge att det inte var illa både att få se storfamiljen korsnäbb och höra göken !

Hoppas nu det går bra med örat på Kajsa också !

Det vill ju gärna bli fistelgångar som det samlas guck i och luktar pyton.

Brukar inte vara så kul att spola rent med koksaltlösning, men det brukar vara rätt effektivt.

Säkert får hon också penicillin hos doktorn.



2010-05-15 @ 21:50:05
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Vicke

ja, det finns en tjusning med utedass, det har jag i sommarstugan på Åland

2010-05-16 @ 07:15:32
URL: http://animeramedvicke.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback