Livet på landet är trist!

Vi överlevde natten, lite kyligt när vi vaknade men det gick snabbt att få eld i spisen...måste rätta mnig själv direkt...när JAG vaknade för Blivande sov riktigt länge!

Kajsa Katt har sovit under täcket hela natten på min vänstra sida och på min högra sida har Blivande legat....skruvstädsställning tror jag det skulle kunna kallas! Vid ett par tillfällen har jag fått väcka dem för jag har känt att kroppen somnat lite väl hårt!!

Vid första besöket på dass så vaknade hela kroppen....termometern som är intill huset visade 13 minus så det måste nog läggas på ett par till för att komma så nära sanningen som möjligt! Frigolitsits är inte tokigt!

Medan frukosten avnjöts så kom det en skidåkare, möjligtvis nån som inte hann till vasaloppsstarten, och tittade ner på oss genom vardagsrumsfönstret! Snön ligger nästan i nivå med fönstret och täcker helt våra vinbärsbuskar och hallonhäck. Skidåkaren var troligtvis en boende från den närliggande byn, gissar att de ville se vilka galningarna var som eldade i sommartorpet under gårdagskvällen! Nu vet dom!

Tittar just nu på Vasaloppet och jag anser personligen att de är mer galna än vi...tänk Er nio mil på skidor...självplågeri eller nåt!

Konstaterar att livet på landet är ganska tråkigt vintertid, åtminstone med dessa enorma snömängder. Det finns liksom inte nåt att göra förutom att blogga, spela spel på datorn och kolla teve. Skulle ju vara skönt att gå ut och ta en promenad men vem vill gå en promenad i nästan en meters snödjup? Ja, jag får väl ta den enda promenad som är möjlig...till dass!!!!

Kommentarer
Postat av: A home far away

Bara tanken på 9 mil i skidspåret får mig att bli matt....



Kram Gunilla i Singapore

Postat av: Majsan

Undrar hur de klarade sig förr i tiden... när alla mer eller mindre bodde på landet.. utan tv, utan tvättmaskin, utan mobiltelefon och internet...De hade bara varandra att umgås med.. samt alla andra människor som bodde på landet ;)



Hej och hå! Skall vi byta?? :D



Kram

2010-03-07 @ 12:19:34
URL: http://www.chattens.se
Postat av: rebecka

nice blogg :D

2010-03-07 @ 17:35:48
URL: http://mesheandus.blogg.se/
Postat av: Bettiebar

Jag som tänkte fråga dej om vi skulle ta Vasaloppet ihop nästa år

2010-03-07 @ 20:05:47
Postat av: TT

Vi var inte så modiga att vi sov över i alla fall, haha.

Men nu när det är skottat och klart kan man nog kanske ge sej på ett sånt äventyr. :o)

2010-03-08 @ 08:55:15
URL: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback