Kajsalisa tänker idag!

Sedan min blogg igår har ingen av mina söner hört av sig...är det nån som kan förstå varför???? Men Ni kan vara lugna sorkar...jag skaffar mig en ställning som håller upp hängmattan!!!!! Det finns ju så mycket annat vi kan behöva Er till!!! Gräva, klippa gräs ja, den listan kan göras lång...fast mest vill vi bara umgås med Er!!!!

Flera av Er ville se min lampa som jag färdigställde igår och naturligtvis ska Ni få se den. Det är absolut inget mästerverk men den passar hos oss...måste dock ha tag på en mycket svagare glödlampa än 15w för det blev för starkt ljus men det får väl vänta till IKEA öppnar igen efter snöröjningen!



Har Ni kollat Förkväll på TV 4 nåt?? Vi har tittat två dar på raken nu men det kommer inte att hända igen! De måste ha de mest inkompetenta kameramän som finns. I förrgår var det en superduktig akrobattjej där men när hon skulle visa sina konster så filmade de mest de övriga folket i studion...jag ville se tjejen!!!
Igår annonserade de att vi skulle få se Sveriges tre snyggaste män visa underkläder....wow, tänkte jag...halvnakna karlar på bästa sändningstid, det tackar man ju inte nej till!!! Vad visar dom....jo, mest deras ansikten! Mitt dregel kom av sig innan start!!! Då bytte jag kanal...efteråt kom jag på att jag skulle ha väntat för de talade om att de skulle visa damunderkläder också....undrar om det bara blev tjejernas ansikten också...nåt säger mig att det inte blev så!!!!

En kamrat till mig fick häromdagen besök av en lastbil i sitt baksäte på bilen, det gick förhållandevis bra men naturligtvis skulle hon till doktorn och därifrån fick hon en remiss till röntgen på ett lasarett vars röntgenavdelning just nu byggs om så hon fick vänta!!! Nå, de kom på att det kunde hon kanske inte utan fick åka till den större staden några mil bort för att röntga sig, med sig hade hon sina små barn. När röntgen var gjord fick hon besked att sitta och vänta en stund så hon fick svaret med sig. Efter en och en halv timme så frågade hon hur länge hon skulle vänta....oj, har vi glömt att tala om att allt ser bra ut??
Jag kan inte låta bli att tänka att så skulle de aldrig ha behandlat en man med en eventuell nackskada vilket är märkligt då vi kvinnor i regel alltid får värre skador eftersom vi har en mindre muskelmassa än män.

På måndag är det internationella kvinnodagen...då väljer man att starta upp Hollywoodfruar igen på TV3....det tänker jag också en massa om! Nya kvinnoidealet eller???
Jag har inget emot programmet som sådant men.....

Nå, nu tror jag att jag tänkt färdigt...för just nu i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Malin Öhman

Kanonfin lampa! Trevlig helg och kram på dej<3

2010-03-05 @ 16:21:22
Postat av: Ingrid

Den ser ju jättefin ut din lampa. Jag har en liknande (till formatet i alla fall) på vinden, det kanske skulle gå att göra något av den? Det tål att klura på!

Postat av: TT

Tjejerna fick man se i fina helbilder, så halvnakna de var, förstås!

Jättesnygg lampa! Jag är just nu inne i en liten decoupage-noja, har gjort blomkrukor, får se hur det håller när jag planterat och vattnat.

Trevlig helg!

2010-03-05 @ 16:39:34
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Gun

Jag blir så arg är jag läser om din väninna! Vad slarvigt och nonchalant!



Lampan är jättefin! Det verkar kul att hålla på med sånt där, vad det nu heter.;)



Ja, förkväll är bara skit! Jag skäms när jag tittar på det, vilket händer mycket sällan.

2010-03-05 @ 18:32:44
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag har alltid tyckt att det varit märkligt att min svärmor fyller år just den 8 mars av alla dagar. Jag säger inte mer så har jag ingenting sagt....:-o

2010-03-06 @ 00:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback