I kloka kvinnors sällskap



av Célestine Vaite.

En mysig liten bok som jag förmodligen aldrig skulle ha valt att läsa om den inte varit på rea.

Den påminner starkt om Alex McCalls böcker om Damernas detektivbyrå i tempot men inte i innehåll.

Boken utspelar sig på Tahiti och det är inte utan att jag blir nyfiken på det landet, undrar om tempot är som det beskrivs i boken? I såna fall tror jag att jag borde flytta dit! Naturen som beskrivs tilltalar mig också.

Kvinnor och framförallt mödrar har huvudrollen i den här boken så Ni män har nog absolut ingen behållning av den här boken ;) Starka kvinnor...tahitiska män...ja, en härlig blandning!!!

Vill man ha några timmars njutbar läsning är denna att rekommendera.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

...om du törs låna ut en bok till mig igen... :O)

När ses vi i torpet?

Kram

Postat av: Pia

Tack för tipset!!! Ha en underbar fredagskväll! Kram!

2010-03-12 @ 21:00:00
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback