Fredag nittonde mars!

Käre värld vilken spännande rubrik!!!!

De senaste fyra veckorna har bara rusat iväg och nu är det åter dags att sätta sig i skolbänken två dagar. dag ska vi presentera vår trycksak som vi tillverkat till vår uppdragsgivare, det känns helt okej för min uppdragsgivare är nöjd och det är det viktigaste för mig...kunden har alltid rätt eller hur?!

Helgen kommer också att ge oss nya uppgifter bl.a inom programmering, vad det innebär är jag lite osäker på men om det är vad jag tror så kommer jag att leta hjälp direkt för jag har inte tid att sitta och prova mig fram. Det är ett steg i min personliga utveckling dessutom...att be om hjälp!!!

Vädret - ja, det var väl första dagen på mycket länge som jag vaknade till plusgrader och det är väl bara att inse, det är nog vår i luften!!! Men när jag åkte förbi torpet igår så såg det inte så "vårigt" ut där! Fortfarande en jättevall med snö men om helgens utlovade regn verkligen kommer så kan det nog försvinna ganska snabbt, målet är fortfarande att fira påsk därute!

Igår fick jag en trädgårdstidning i brevlådan och där läste jag att just nu i trädgårdskalendern står att man ska plocka in alla blommor som blommar!!!!! Undrar om de menar snörosorna...för här blomar det då rakt inte några blommor utomhus. Man skulle dessutom stoppa ner bondbönsfröna i marken....gror dom i snön??? Näe, de som gör den tidningen bor nog i Malmö där jag har förstått att det ser helt annorlunda ut på snöfronten!!!

Pratade med pappa häromdagen som bor nästan på gränsen till Skåne och de hade nästan snöfritt. Vi kommer att åka ner till smålandsorten på påsklovet för min pappa fyller då sjuttio år. Jisses jag tyckte nyss han fyllde 40...vem har stulit de senaste 30 åren??
Nå, det medför ett stort problem detta med att han fyller....vad ska det ligga i hans paket? Vad uppskattar man att få när man fyller 70 år? Förslag mottages tacksamt!

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: TT

Var det plus imorse? Jag glömde titta på termometern innan jag gick ut, haha.



Jag har haft katter i många år med undantag för korta pauser och nu är jag inne i en paus.

Mina katter har också funkat så att man kunnat ha dem inne i sta´n och ute i stugan, suveränt.

I sommar lär det dock bli fullt hus med döttrarnas tre katter och min Tequila i stugan när yngsta dottern kommer ner från norr över sommaren.

Postat av: Gun

Det blir nog vår snart även för oss som inte bor i Skåne, får vi hoppas.

Vi har gett biljetter i present till mina föräldrar. Teater och sånt. Eller presentkort på ticnet, så kan de välja själva.

2010-03-19 @ 09:35:30
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Gun

Sv: Läkaren gillade hatten tror jag. Var det därför han var så glad hela tiden tror du..? Han skrattade lite väl högt när jag gick..:D

2010-03-19 @ 09:36:44
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Nancy66

Här i Tibro har vi regn, helt underbart. Det är nästan så att man ser snöhögarna sjunka, :))



Svårt att handla till de äldre, men kanske en prenumeration på en tidning som han gillar. Det brukar vara uppskattat hos de äldre.



Ha en fin fredag,

2010-03-19 @ 14:02:46
URL: http://nancy66.zoomin.se
Postat av: Pernilla

Min pappa fick biljetter till Fredriksdals Friluftsteater i Helsingborg, det är där Eva Rydberg kör sin sommarteater som brukar visas i TV. Mycket trevligt!



Man köper presentkort som kan lösas in till valfritt datum. De kan köpas via Internet: http://www.evarydberg.se/presentkort.htm



Från södra Småland är det ju olika långt till HBG beroende på om han bor i öster eller väster...

2010-03-19 @ 16:43:43
Postat av: Pia

Ja här planterar man då fasen ingenting än.. Det snöar även idag! :o( Är fruktansvärt trött och less på den här vintern.. suck

2010-03-19 @ 19:33:46
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Mia

Smålandsorten nära Skåne... Nu blir jag nyfiken... Jag är uppvuxen i trakten Älmhult/Ljungby - är du också uppvuxen i de faggorna?



I Jönköpings-trakten, där jag bor nu, har snön smält bort förvånansvärt snabbt. Helt snöfritt är det förstås inte och is på Vättern finns kvar.

2010-03-21 @ 11:52:11
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback