Förvirring råder!

Även om det är massor med snö ute och man bara anar att våren är i antågande så är jag fullt medveten om att sommaren är här fortare än vi anar och det innebär sommarlov och ledighet....för de flesta studerande. Så är det ju inte för mig och jag vet inte riktigt hur jag ska göra i framtiden.

Just själva sommaren ser jag inte som nåt problem, det får lov att ordna sig på nåt vis. Men...vad gör jag till hösten? Att gå ut och jobba heltid är en utopi för det klarar jag inte av, att plugga heltid ett läsår har emellanåt varit kolossalt tufft och än är det inte slut och då rår jag ändå helt och hållet över min tid. Att plugga är rehabilitering för mig och jag är inte klar för att gå ut i yrkeslivet igen...trots att vissa anser det. Men jag väljer att behålla mitt mående för mig själv och mina närmaste...det är inte offentligt!

Jag har några alternativ som jag behåller för mig själv ett tag till men frågan är....är det okej att ta studielån vid min ålder och göra nåt bara för att man tycker det är roligt...nåt som inte genererar till nåt jobb! Får man vara så egoistisk? (Alltså själva utbildningen ger rätt till studielån...jag menar rent moraliskt)

Men...är det nån i Västerås/Salatrakten som känner till nåt jobb åt mig så är Ni välkomna att höra av Er!!!!

Medelålders utbränd postkassör-filmpedagog-IT-pedagog med fibromyalgi söker jobb där hon kan gå och komma efter egna behov...eller nåt åt det hållet!!!

Oj, nu blev det nästan deprimerande på slutet....men jag är inte deprimerad för jag ska ju till mina favoritpensionärer i morgon!!!!

Kommentarer
Postat av: Afrodite

Ja, det är klart att man får vara så "egoistisk"!!! Även om jag inte skulle kalla det egoistisk egentligen....DEt är ju du och ingen annan som står med lånen att betala tillbaka sen, efteråt. Men...under tiden har du utvecklat dig själv och det är något som själen mår bra av! =)

Kram på dig!

Postat av: Trebarnsmamman

Om ni har råd att sedan betala tillbaka på ett studielån så tycker jag absolut att du skall vara så egoistisk!

2010-03-18 @ 10:15:59
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback