En fluga i taket!

Tänkte ge Er en direktrapport från Västmanlands vildmark!

Vi tog oss ut till torpet utan problem parkerade bilen där det normalt är en liten parkeringsficka och plockade ur katterna ur bilen och påbörjade vandringen mot torpet! Den vandring jag varje morgon sommartid tar för att hämta morgontidningen, på sommaren tar den ca 3 minuter och då brukar jag samtidigt ägna mig åt att prata med fåglarna och på sensommaren plocka lite kantareller....nu tog den säkert en halvtimme! Jag måste dessutom erkänna att tårarna var inte långt borta när vi kom till jordkällaren (Ni som varit här vet vilka avstånd jag pratar om) men jag bet ihop och tog de sista tjugo metrarna men jag måste erkänna att just då kändes kärleken till Blivande Maken synnerligen avlägsen för trots allt var det han som kläckte idén igår kväll...

Flera gånger på vägen fastnade jag grensle över snön men efter att ha läst
Egoinasmammas blogg så förstod jag vad det var jag gjorde...jag gjorde helt enkelt musspår i snön...och då blev det helt plötsligt lite roligare!!

Snön är alltså emellanåt minst en meter hög och på taket på torpet så låg det minst 70 cm snö, bilder kommer i morgon när jag återvänder till civilisationen och min egen dator för just nu tjyvlånar jag Dotras lilla minidator.

Ja, ganska snart insåg även Blivande att han skulle inte kunna skotta bort den höga vallen för att få bort bilen från den obefntliga parkeringsfickan men vi upptäckte att vår ende granne hade sin lilla väg plogad så efter en telefonkontakt med honom körde vi in och parkerade bilen där istället!

Sen var det bara att elda, elda och elda lite till! Katterna gjorde endast ett försök var att gå ut och jaga vilddjur...sen dess har en legat under ett av elementen och tryckt och den av dom som har lite mera päls har legat i en säng och sovit!

Vid sexsnåret när vi börjat få upp lite värme så ringde telefonen.....Var ställer vi bilen? En av sönerna med fästmö kom då ut för att hälsa på! Vilken tur att jag köpt för mycket mat!

Nu vid 23-tiden har de precis lämnat oss och då upptäcker jag det ultimata vårtecknet.....en fluga som surrar i taket!!!!

Nu är våren här....att det utanför dörren är femton minusgrader spelar absolut ingen roll....eller hur var det nu....en fluga gör ingen sommar men den kan väl göra vår???

Kommentarer
Postat av: Micke

Haha, musspår i snön?



Jaså, ni har så tokigt med snö där också? Här är väl ingen meter men det är mycket. Nån som gav sig på skotta taket då?



På tal om torpet då, det ser tungt ut i sommar med besök på "vanlig tid" då jobbarkompisen ville ha semester då.

Postat av: Gun

Hahahaa! kan tänka mig hur kul du hade när du gjorde musspår i snön!:D

Självklart är det vår om du sett en fluga! Ingen tvekan om saken!:D

2010-03-07 @ 09:09:13
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Pia

Japp, en fluga betyder att det är vår.. så det så!!! :o)

2010-03-08 @ 09:42:50
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback