Cliffhanger..

...jo, det kanske det kunde kallas det där som jag lämnade i morse i slutet av inlägget!

Igår hände det två positiva saker, saker som gjorde min dag till en bra dag och som gjorde mig glad. Det är inte jämförbara saker för det är två vitt skilda händelser!!

Det ena nämner jag bara i förbifarten för återigen handlar det om någon som inte har bett om att få bli omskriven. En god bloggvän som jag saknat länge har åter gjort entré i bloggvärlden! Bloggvännen tystnade nånstans tidigt i höstas tror jag det var, dock upplystes vi läsare om att det kunde bli en comeback nån gång i framtiden. Under detta dryga halvår som det varit tyst i bloggen har jag med jämna mellanrum tittat till den för att se..kanske, kanske...och igår..igår var vederbörande där.....jag blev så himla glad!

Som jag skrev i en kommentar igår så blir man ganska engagerad i varandras liv på ett litet annorlunda sätt. Vi vet inte vilka vi är (oftast) ibland vet vi inte ens var vi bor i världen...men vi vet vad vi tycker om att göra, vilka böcker vi läser, vilka blommor vi planterar och vilka frön vi sår nu till våren...visst är det lite märkligt?

Det andra som gjorde mig glad igår var som sagt en helt annan sak...den fick mig att sitta med ett fånflin i soffan hela kvällen!!!

Vi har länge drömt om att kunna skaffa ett växthus till torpet för vi har en perfekt plats att ställa det på och tänk vad mycket spännande man kan odla i det!! Igårkväll kom det ett litet meddelande från en numera, om möjligt, ännu mer kär vän....



Jag tror att det är just ett växthus vi kan få hämta...

Så nu ska här sås små frön....skottas snö....så underbart!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Afrodite

Vad härligt med ett eget växthus (ja, om man nu gillar att odla...) =) Fröa på! =)

Ja, visst är den en märklig värld, bloggvärlden...på ett positivt vis! Nya människor som man "lär känna" och som man snackar med nästan dagligen. Härligt!

Kul att din vän är tillbaka. Alltid trist då någon man gillar försvinner...

Kram på dig!

Postat av: Afrodite

Sv: Tack vännen och lycka till med dina egna förehavanden! Blir det växthusinstallation och frösättning...?

Kram och hoppas din dag blir en fin en! =)

2010-03-24 @ 08:31:12
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

oh växthus vill jag också ha,,har intehittat något än men det kanske kommer. Ha en bra dag

2010-03-24 @ 08:32:11
URL: http://mimmiros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback