Spåren på bryggan



av Lars Rambe.

En deckare helt i min smak!

Handlingen utspelas i två olika årtionde men naturligtvis knyts det samman i slutet. Den börjar mycket dramatsikt och det är lätt att se bilderna framför sig av hur de två döda står tätt tillsammans i isvaken i Mälaren utanför Strängnäs.

Som vanligt tänker jag inte berätta så mycket mer om handlingen men vill man läsa en svensk spännande deckare då är den här perfekt. Det enda jag eventuellt kan haka upp mig på är att kanske inte researchen är helt bra gjord för jag känner inte igen en del saker när det gäller språk och andra saker som utspelar sig i mitten på 60-talet. Men det är petitesser man glömmer efter några sidor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback