Historien om Jan!

Jag har nu lovat i flera dagar att jag skulle berätta vem Jan är men jag var först tvungen att fråga honom om han ville delta med foto i min blogg, för det vet Ni väl att man måste vara noga med likaså att skriva ut namn. I det här fallet så skriver jag bara förnamnet för han vill inte riktigt avslöja sitt efternamn!

Det började en julidag 2007. Då flyttade han bara in, varifrån han kommer är faktiskt okänt men jag tycker mig ana en viss släng att motalamål...så min gissning är att hans ursprung är Östergötland.

En eftermiddag när jag ute i torpet skulle gå på dass så stod han bara där med sin bok i handen, först blev jag lite rädd eller kanske mer överraskad men det var ganska skönt med nån som läste högt för en medan man uträttade det som skulle uträttas!



Han höll oss sällskap hela sommaren och var alltid lika glad när man kom ut till honom. När hösten kom så propsade han på att få följa med till stan och studera moderna hem lite närmare. Det kunde vi ju inte missunna honom!



Dock upplevde han sin plats på en modern toalett som lite obehaglig, bland annat för att ventilationen inte var lika effektiv i stan. Dessutom levde han i ständig oro över att behöva duscha varje dag, han gillar nämligen inte det! Så hans stadsupplevelser begränsades till en vinter efter det har det varit rent omöjligt att få in honom i bilen. Han trivs bäst bland ekorrar, möss och andra vänner.



I lördags fick han dock sin årliga dusch för att sedan ställas in på dass igen och här trivs han som Ni ser bland småfåglar och blommor. Detta är hans rätta element och jag har lovat att aldrig mer tvinga honom till den stora staden!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Sån tur för Jan att du är en så empatisk människa! Tvinga någon till stan, som absolut inte vill vara där, är ett svårt övervåld. Vad kan vara bättre än att få stå i lugn och ro på ett sommardass!

Postat av: Heidi

Haha...vilken tur att ni hade plats i bilen o att han ville använda bilbältet ;-) Spännande läsning o jag är inte avis på hans bostad!

2010-06-07 @ 19:11:42
URL: http://webmum.blogg.se/
Postat av: Majsan

Jag kan nog tycka att det låter som östgötska när han läser... nickar bestämt Han är rätt så charmig, den där Jan..

2010-06-07 @ 19:42:12
URL: http://www.chattens.se
Postat av: Micke

Haha, sött!

Jag har ju ett flertal foton på den rackaren med ;)

2010-06-09 @ 20:04:31
URL: http://kludd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback