Det är mycket nu!

Att vara arbetslös verkar var en heltidssysselsättning...och då undrar jag varför det heter arbetslös?

Nå, den här veckan rymmer inte bara letande av jobb utan en massa roliga saker också!

Först idag så var jag ner till AF för information om hur man söker jobb, min första tanke var att så himla intressant kan det väl inte vara men jag öppnade sinnet och kom fram till att jag fick nog en del tips där trots allt! Jag träffade dessutom en gammal jobbarkompis från den postala perioden i mitt liv, skoj!

Efter det full fart till Blivnades jobb, stoppa in honom i bilen för att sedan åka till frisören och få oss klippta så nu är vi så fina så!! Jag lät Blivande ta bilen tillbaka till jobbet och själv tog jag mig en promenad till Hälla. Jag gick från min utmärkta frisör på Odensvi och nu får Ni som har lokalkännedom själva avgöra om jag var duktig eller inte!!!

Medan jag promenerade så fick jag ett sms från Kapp-Ahl...Grattis till mig för jag fick förtur på halva reapriset! Så i tanken var jag redan på Kapp-Ahl och höll därför på att missa att jag mötte en klasskamrat på vägen! Trevligt att bo i en storstad som emellanåt är väldigt liten!

Väl ute på Hälla så knatade jag förstås direkt in till rea-ställningen på Kapp-Ahl och hittade genast ett par klänningar som skulle passa utmärkt inför torsdagens studentuppvaktning. Jag hade dock svårt att bestämma vilken färg men jag visste ju att Bästa Vännen var på ingång så hon fick välja åt mig.....är det nån som blir förvånad när jag säger att jag köpte en grön klänning??? Köpte faktiskt en grå liten trasa också...båda gick på sammanlagt 189 kronor...visst kan man kalla det fynd?

Sen skulle vi leta mammelucker...ja, det heter visst leggings men jag tycker nog att mammelucker är ett bättre namn för då vet man direkt vilken längd man pratar om! Där gick vi dock bet...fanns inte ett par där alla mina volanger skulle få plats. Jag får helt enkelt göra ett nytt försök på torsdag då jag ska ner på stan igen för att få information om personlig jobbcoach...det är mycket nu!

Sen snurrade vi runt lite på IKEA och gjorde lite annat pyssel som vi helst inte vill berätta om..offentligt! (Ni förstår att det handlar om njutning i form av räkmacka och senare glass va?)

Nu sitter jag i soffan och överväger om jag ska se till att få den svarta färgen i håret eller om jag ska göra det i morgonkväll istället. Men å andra sidan så får jag besök i torpet i morgon och då vill jag ju vara till min fördel...och personligen tycker jag att jag är mest till min fördel när håret är svart (Frisör L försökte dock övertyga mig om att jag kanske borde välja mörkbrunt...men det är väl ingen färg?). Jag färgar nämligen håret för att det är kul inte för att dölja nåt, för ännu har jag inte så mycket att dölja...den dagen som det finns nåt att dölja kommer jag istället att framhäva det...sån är jag!

Apropå besök så hoppas jag att Ni är lite nyfikna på vad jag ska få för besök...det borde Ni vara!! Men, jag väntar med att avslöja det till besöket är avklarat...(Ny form av cliffhanger) Spännande och intressant ska det bli i alla fall!!!

Välkommen hoppas jag i alla fall att besöket ska känna sig!

Kommentarer
Postat av: Em

Åh tusen tack! Jag ser så mycket fram emot att få träffa dig också! ;D



AF är en historia för sig, men IBLAND gör de nytta, man vet aldrig.

Sv: Jag är jätteglad för att Jompen ställde upp, det är så många "bimbos" som bloggar om bröstförstoring etc och jag tycker det är bra att det kommer fram att det finns mer angelägna orsaker till att ändra på sitt utseende och det är så viktigt att det är för sin egen del man gör det. Sen är jag inte journalist precis, men lite info kom ju med. ;)



Ha en underbar kväll!

Postat av: Heidi

Vilka fynd på Kapp Ahl, jag måste oxå ta en sväng där imorgon!! Sen tror jag att AF kan va till mycket nytta, jag har en kompis som jobbar där o jag vet att hon är väldigt engagerad i sina klienter!

Sv. fniss fniss..jag är opererad i Strängnäs men enligt mina kollegor är det ingen större skillnad på huvudet..haha..jag förstår inte vad de menar?!? ;-)

2010-06-08 @ 21:07:23
URL: http://webmum.blogg.se/
Postat av: janne

Du fick en bra promenad och jag tror att det är en från min kommun som kommer på besök ;)

2010-06-08 @ 22:37:08
URL: http://ingehvit.bloggplatsen.se/
Postat av: TT

Jag tycker du var duktig! Under de åren jag bodde på Odensvi och jobbade på ICA Kvantum som det hette då tyckte jag det var långt att cykla till och med, fast jag är ju av naturen lat!



Mangovinet skulle jag berätta om, det kommer i bloggen inom kort.

2010-06-09 @ 09:02:08
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Inte det minsta nyfiken...;)

Inte alls faktiskt! Och jag kommer inte heller att titta in ofta för att få svaret på cliffhangern.

Inte alls faktiskt. ;)

Ha en bra dag!

KRAM

2010-06-09 @ 09:42:50
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Karin

Nu har jag vaknat och satt på pannan. ;)

2010-06-09 @ 10:33:12
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Anonym

Vet vad du menar. Att vara arbetslös är verkligen en heltidssysselsättning. :P

2010-06-11 @ 16:43:42
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback