Dagen efter!

Nu börjar det...livet som gift för kronprinsessan och livet som prins för Daniel!

Vi såg faktiskt hela teve-sändningen igår vilket inte var riktigt tanken från början men så blev det! När de sagt ja till varann i kyrkan så skålade vi faktiskt i lite Törley och när de laddade upp för att ta sig till middagsbordet intog vi lite hemgjord silltårta.

Eftersom jag antar att de som är intresserade tittade på teven och de som inte är intresserade lät bli så låter jag bli att skriva nån resumé!

Måste bara nämna några saker....för man måste väl tycka?!

Att vi har ett prinsesspar som älskar varandra är väl uppenbart...härligt!

Att vi har en kung som skulle behöva bättra på sin engelska...det är väl också ganska uppenbart (ops..man ska kanske inte kasta sten när man sitter i glashus?)

Att kronprinsessan fått en svärfar som är en hejare på tala inför mycket prominenta gäster...ja, det är väl också uppenbart?!

Att de flesta av oss som satt och tittade igår när vår nye prins talade till sin nyblivna hustru fick tårar i ögonen och värme i bröstet...ja, det är nog också uppenbart...utom Blivande då förstås som var strängt upptagen med att få bort flugan som just då flög in i hans öga!!!!


Kommentarer
Postat av: Em

Hahaha! Det var nog flugor i många hem i går. ;) Jag är vanligen inte så upptagen av kungligheter och kungahus, men jag fastnade framför tv´n, det var omöjligt att slita sig ifrån.

Postat av: Malin Öhman

Ja så fick dom varandra, och vi hade turen att få följa med hela vägen! Vilket härligt bröllop och vilket underbart bröllopspar, många tårar som rann på kinden :)

Såg det mesta av sändningarna, man kunde inte slita sej när man väl börjat titta, vilken underbar dag!

Nu väntar en härlig smekmånad innan allvaret väntar, vilket jag är säker på att dom kommer klara galant! Kram på er båda som har eran stora dag kvar, och hoppas mannen fick bort flugan! Kram Malin

2010-06-20 @ 11:13:04
Postat av: Ingrid

Din sammnafattning är helt perfekt!



Visst var det en fin dag och en fin fest vi fick uppleva.

2010-06-20 @ 12:58:29
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Karin

Jag missade ju som sagt det mesta, men räknar med att få godbitarna serverade genom bloggarna i alla fall.

Var hos Em och såg Daniels tal, och jag satt med knottror öven hela kroppen. - Gud så romantiskt ! :)

Däremot känner jag mig idag, som om jag varit ett biafrabarn med ögona fulla av flugor hela dagen igår, men jag antar att det är en kombination av allergi, lätt förkylning och sågspån, som ställt till det.

Jag är alldeles igensvullen och röd i ögonpartiet idag. - Men jag såg ju som sagt inte på bröllopet, så det kan inte vara därför...

Nu har jag inte tid med att sitta framför datorn längre...

Inget förmiddagsinlägg har jag skrivit, men nu väntar röjning av altanen, och en massa annat, så bloggen får snällt vänta ! :D

2010-06-20 @ 13:18:18
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Freedomtravel

Ja, visst blev man lite tårögd och kände sig stolt och glad på samma gång!? Såg inte middagen, men däremot vigseln och kortegen. Hoppas att de hittat rätt och får ett lyckligt liv tillsammans nu! Det ställs ju rätt mycket krav på dem, och då är det viktigt att man kan stötta varann och har ett bra förhållande!

2010-06-20 @ 13:40:34
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Vicke

jag tittade på allt, det var ett fint bröllop

2010-06-20 @ 16:10:00
URL: http://vickesblogg.bloggplatsen.se/
Postat av: Gun

Vilken bra sammanfattning! Vi såg ju inte hela sändningen, men hela vgseln på storbildstv, och när vi kom hem på kvällen fortsatte vi titta på festen och de underbara talen. Kungen är gullig och rolig, men inte någon stor talare, men Olle Westling var ju jättbra, och Prins Daniels tal var så otroligt fint.:)

2010-06-20 @ 17:31:09
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Majsan

Flugor har en förmåga att leta sig in bland ögonvrån just när det är som mest känslosamt ;) Visst var allt mycket vackert! Även jag grät.. Sann kärlek är så vacker..

2010-06-20 @ 20:22:54
URL: http://www.chattens.se
Postat av: Heidi

Jag tyckte att Daniel o hans pappa var riktigt bra talare..Daniel något mer nervös kanske men det är väl inte så konstigt! Victorias tal på Lejontrappan var däremot bedrövligt tycker jag..hon verkar så gullig annars men då lät det helt opersonligt o som hon direktläste ur manus..trist!

2010-06-21 @ 12:53:45
URL: http://webmum.blogg.se/
Postat av: Pia

Kärlek i alla former är underbart!!! Äntligen fick de varandra.. för kära är de!!!

Kram på dig, min vän!

2010-06-23 @ 21:30:10
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback