Blivande i fokus!

Tack för alla snälla kommentarer om den fina bilden på mig i gårdagens blogg...tyvärr inser jag hur lättlurade Ni är och att Ni inte alls känner mig för då skulle Ni veta att jag aldrig skulle sätta på mig en gul bikini!!

Tänkte att det har ju varit lite dåligt med bilder i min blogg de senaste dagarna, alltså sanna bilder så jag tänkte göra en kort liten sammanfattning av veckan i bilder.

I måndags körde vi ju upp Styvdotra till den gamla men ännu fungerande bruksorten så hon skulle hjälpa Farmor och skrapa och måla på huset.



Här kan man se hur duktig hon är! Att bara stå på en stege fem, sex meter upp i luften tycker jag är en bedrift även om allt sånt var enklare när man var yngre för det verkar som att ju äldre man blir desto mesigare blir man!!



Här har Blivande satt igång med arbetet på våra egna fönster. Som vanligt visar det sig ju alltid att det krävs mer arbete än man tror från början. Vi måste byta ut ett par brädor i fasaden samt det vita runt fönsterbågen men av nån underlig anledning gillar Blivande detta arbete och jag får ju sitta här i lugn och ro och skriva!!!! Lyxhustrugöra!



Det finns annat Blivande gillar också! Han tycker om att filura på olika idéer och det här med en modern vindsnurra har han tänkt på länge och också konstruerat en och annan genom åren men den här är nog bäst! Så bra att han faktiskt måste föreviga den med sin ålderdomliga mobiltelefon!

Som Ni ser på fotot ovan så har jag tagit bort lite av  Blivandes identitet...eller kanske mera hans ansikte. Han påstår sig nämligen vara lite blyg och ointresserad av att vara med i min blogg!



Men....jag är lite tveksam...jag tror att det är falsk blygsamhet för alla vet väl att en bloggare tar bara foton med tanke på bloggen och då är det väl tveksamt att man tvingar bloggaren att ett foto likt detta???

Nästa foto....ja, det visste han inte att jag tog...



..men han har godkänt det för publicering!!

Jag har döpt detta foto.....


Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Min karl har sagt ifrån på det bestämmdaste att han inte vill figurera i något sammanhang på nätet och det får jag ju respektera...ha en bra dag

Postat av: Em

Du skall nog akta dig för att lägga ut fler bilder på din blivande, det är rätt många singlar här ute i blogg-världen! ;D Vad mysigt ni verkar ha det, underbart.

2010-07-01 @ 17:05:36
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Em

Sv: För MIN del behöver du inte vara sparsam, men kanske för din egen skull? Hahaha, jag skojar, men han ser helt klart ätbar ut! ;)

2010-07-01 @ 18:42:14
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Ellis

Den första bilden var OVANLGIT vacker!!



sv: FY FAN VAD JAG DOG när hon drog ut håret i de där hålen. Hahaha så håröm som jag är...



Mitt hår är detsamma som innan bara en utväxt som gjordes så då behövs väl inget färdigt resultat? :D

2010-07-01 @ 21:52:00
URL: http://ellisu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback