Roligare bloggar!

Ja, det var visst nån som efterlyste det igår ;) Och vad gör man inte för bloggvänner...



Jag tror att jag publicerat detta nån gång tidigare men jag har fortfarande lika roligt åt det trots att jag egentligen inte gillar den här typen av humor. Kanske kan det pigga upp en trött och gnällig bloggare ;)

För ett nån vecka sen så läste jag hos Ellis om att hon på ett foto hade målat sig ovanligt lite men att det faktiskt fungerade...och det gör ju det! Det väckte lite tankar hos mig!!

Jag har målat mig mycket och varje dag sen jag var runt tretton år, under många år så gick jag inte utanför dörren förrän jag satt på mig "masken". Nå..läppstift undantaget för det har liksom känts påklistrat..eller jag har helt enkelt känt mig som en clown när jag haft läppstift...det var tantvarning på det!!

Numera har jag ett sommaransikte och ett vinteransikte...

På sommaren går jag nästan alltid omålad....på vintern åker ansiktet på igen.

När man bor som vi gör på sommaren så släpper jag all kontroll över ansiktet...möjligtvis beror det på att vi har dåligt med speglar härute...ibland kan jag faktiskt bli riktigt överraskad när jag väl ser mig i en spegel...är det så jag ser ut!?!

Blivande och jag konstaterade häromdagen att antagligen skulle Bonden vi hyr av inte känna igen oss om han mötte oss vintertid. Härute går vi klädda som....ja, det vill Ni inte veta...men avslappnat kan vi säga....sen vintertid då piffar vi till oss!!

Hur gör Ni???

Kommentarer
Postat av: Ellis

HAHAHAHAHA jag dör!!!!!!!!!!!!!!!!!



Älskar gotländske, blir helt varm i kroppen, pirrar hårt i magen. Och bara höre han prate gör mig så förbannad glad! Hahahahah faaast han skäller på'na! :D



En kompis fick samma samtal och blev minst lika förbannad hahaha. Men denna var tusen gånger bättre då gutemål är den finaste dialekten enligt mig :D



Det där med två ansikten harjag med, vinter-ansiktet är fylld me massa smink och sommar ansiktet är väldigt snålt med smink, känns faktiskt bra, och ja glömmer kolla mig i spegeln nu sommartider, ser oftast ut som kom o hjälp mig, men de går ändå hem tydligen :D



Pratar du också med gutemål? Kan du inte ha en videoblogg där du säger nå kul? Eller hälsar mi? :D:D



Postat av: Em

Jag målar mig faktisk rätt mycket annorlunda än när jag var yngre. Har funderat på att videoblogga om det någon gång. Till ex funkar inte foundation längre, den lägger sig i rynkorna och gör att man ser äldre ut. Man får hitta andra lösningar helt enkelt, eller i varje fall jag. Och på mig är det inte snyggt längre med tung/mycket smink runt ögonen längre, då ser jag trött ut eller "dragen". :D

2010-07-20 @ 15:49:17
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Åsa

Hahahahaha!!



Jag sminkar mig rätt mkt både på sommaren och på vintern, enda skillnaden är att jag alltid färgar ögonfransar och ögonbryn på sommaren. På vintern planerar jag att alltid göra det men så står jag där med mascaran ändå.

2010-07-20 @ 17:13:33
URL: http://asonet.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag är rätt naturell för det mesta. - året runt. :D

Och det är ingen ljubbluffing. ;D

2010-07-20 @ 21:56:48
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Karin

Ååååååhhhh!!!!!!

Inte kan jag stava heller...

Ljugbluffing skulle det ju stå ! :D

2010-07-20 @ 21:57:42
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: malin öhman

Underbart!!! Älskar dialekter, och gotländska är ju ljuvligt, gick och smålog mest hela dan när jag tänkte på Malin från Taxi! Hoppas ni har det skönt i torpet och njuter av sol och värme, många kramar Malin

2010-07-21 @ 09:03:04
Postat av: Ingmarie

Jag har aldrig sminkat mig och tänker inte börja, men det är ju upp till var och en...

jag kan inte heller gotländske, ja kanske några ord men inte mer...jag är ju född söderböna från sthlm



ha en fin onsdag

2010-07-21 @ 10:25:19
URL: http://mimmiros.blogg.se/
Postat av: Pia

Jag sminkar mig aldrig till vardags, oavsett vinter eller sommar.. Borde nog göra det för att dölja vissa skavanker.. men jag ids inte! ;o)

2010-07-26 @ 10:00:42
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback