Power Meet

Ja, jag undrar hur många som har det som rubrik i Västerås den här helgen???

Först vill jag utnämna gårdagens hjältar i Kajsalisas värld....Ungsonen och Svärdotra!!!!



Meningen var att vi skulle åka in till stan på morgonen med katterna eftersom vi får hundbesök idag och...Kajsa och hund är....inte så bra! Så igår morse när vi gick upp så fick de inte gå ut och de kände sig ju naturligtvis orättvist behandlade. Ett par misslyckade utbrytningsförsök gjordes och tjurandet var så tjockt så man kunde skära det med kniv!
Då ringer Ungsonen och frågar vad vi ska äta på kvällen...(känner Ni igen frågan...har Ni fått den nångång...förstår Ni vad den betyder?) Vad vill Ni ha var väl min svarsfråga.....Det bestämdes då att Kajsa och Lisa skulle få åka med dom till stan och att de därmed skulle få en dag till ute!!!

Gissa om Kajsa såg väldigt misstänksam ut när jag gick och öppnade dörren så hon kunde få gå ut...jag hade gärna velat läsa hennes tankar då...eller inte...

Till stan åkte vi ändå eftersom vi hade lite att uträtta som att hämta några bokpaket och handla lite mat.

Vad händer den här helgen då?

Jo, den här helgen är en speciell helg för oss...det är Power Meet!!! Då undrar säkert vän av ordning..Är hon bilintresserad?? Näe, inte speciellt och det är inte bilarna vi bryr oss om...näe, det är våra nätvänner!!

Sedan 2004 så träffas vi ett gäng glada och galna prickar här i vårt torp under Power Meethelgen. Det kommer folk från norr till söder....och folket, ja de har vi lärt känna via nätet!! Även Blivande har tillfört deltagare till den här träffen...även om jag tagit över omvårdnanden av björnhonan!

I år blir vi inte så många (det är några som sviker!!!) och vi håller bara på i en dag men vi träffas och vi har skoj! Det blir mycket prat och mat och god dryck!!

Vi brukar försöka få till ett kubbspel framåt kvällen och det har hänt att det blivit så mörkt att vi fått ställa värmeljus på kubbarna för att kunna se dom...det blir dock inte aktuellt i år för brandrisken är stor...våra gröna gräsmattor är numera bruna fält med färdigtorkat hö på rot...

Cruisingen får vara i år men vi får vår beskärda del i alla fall för vi bor ganska nära en av vägarna man gärna åker till Västerås med en jänkare om man kommer från Dalahållet, så i morse när jag gick och hämtade tidningen så rullade dom förbi..en efter en....jag passade på att smygfota lite...



Men nu vet Ni varför jag är lite frånvarande....och om det här inlägget verkar lite virrigt beror det på att jag samtidigt löst melodikrysset som jag nu ska skicka in!!!

Kommentarer
Postat av: Majsan

Ha underbara dagar och hälsa de jag känner <3

Postat av: Em

Vad roligt! Have fun!

2010-07-10 @ 13:26:32
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Micke

Ni får ha det så trevligt ni kan då.

...hälsar denna "svikare" ;)



Men det funkade inte i år bara med besök då jag jobbar som jag gör och kör det jag kör om dagarna och ingen semester har (ännu). Hälsa alla och ha det riktigt bra allesammans!

2010-07-10 @ 14:33:26
URL: http://kludd.se
Postat av: Karin

Ha det toppen i sommarvärmen !

2010-07-10 @ 15:01:27
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Pia

Trevligt med återkommande träffar.. Förresten, det går lite rykten om att det kanske blir PV-träff i västerås nästa år!!!! :o)

2010-07-10 @ 18:57:27
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback