På resande fot...

..befann vi ju oss igår. Det låter kanske lite mer dramatiskt än det var...men jag tror att vi hade det ganska kul..och lite dramatik blev det..men jag återkommer till det!

Bästa Vännen ringde ju där när vi precis beslutat oss för att leka turister och hon var här på ett par röda och då satte vi oss i Brumme-Lisa och for iväg!

När man är på semester så bör man stanna med jämna mellanrum..



..och framförallt vid just turistinformationplatserna...det är då den rätta turistkänslan infinner sig även om man nu bara åker till grannkommunen!! På vägen passerade vi
Ringvalla men vi såg inga mordförsök och det är vi glada för!

Vid den här informationen blev vi upplysta om vart vi skulle och att även en vägkant i Västmanland kan vara vacker.

     

Vi åkte alltså till Måns-Ols för att fika. Själv har jag nog inte varit där åtminstone i vuxen ålder men vi hittade dit även om det var lite dåligt skyltat från det håll vi kom vilket resulterade i att Brumme-Lisa fick en lite snäv kurva vid nåt tillfälle!!!



Trevligt ställe som definitivt rekommenderas!! Vi valde dock att äta buffé för vi var nog lite hungriga och 83:- för lunchbuffé är väl rätt okej när man är på semester?!   Gott var det också...

  Bästa Vännen valde ju förstås fisk för hon har ju sin plågsamma allergi att tänka på!! ;)

En fantastisk utsikt ingick i priset...


Tittar Ni noga på bilden så ser Ni mina resekamrater! (Åtminstone deras armbågar....)

I Salatrakten verkar invånarna har ett litet annorlunda sätt att föra sig på...

 Änderna simmar liksom stående....

 Folk med träben ligger helt ogenerat på gatorna....

Nå, vi gick till torget för att åtminstone få lite kultur...



Sen gick vi till Johanssons och köpte lite fikabröd....



Tyvärr måste jag nog säga att det var nog sista gången vi handlade på Johanssons, deras service har verkligen sjunkit de senaste åren.

Sen åkte vi hem till Jansbo igen och fikade hemma tillsammans med ytterligare trevligt besök!

Kommentarer
Postat av: Gun

Vilken mysig dag! Att åka till grannkommunen kan vara nog så spännande.:D



Sv: Vad bra att jag kanske kan hjälpa dig att verka normal, haha.;D

Postat av: Diana

Vilken härlig dag, att puttra runt i en Brumme-Lisa och bara hoppa in på ställen som ser trevliga ut.

2010-07-16 @ 13:24:44
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Karin

Ha, ha, ha !!!

Var tvungen att kolla ifall det var mitt ex som låg på gatan. - men det var det visst inte. :D

2010-07-16 @ 15:55:43
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Em

Synd med dålig service, men i övrigt var det en underbar dag tydligen. Hahaha, läser Karins kommentar - jag har också ett sånt x...

2010-07-16 @ 16:31:17
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Em

Sv: Jag har det helt klart jobbigt och med tanke på att det är kanske en hel månad "dit" så känns det ännu värre. Jag fattar tyckte för någon typ vart femte år, så när det det händer... :D // Jag har inte haft någon med träben, men "träben" rimmar väl på "alkoholproblem"? :D :D

2010-07-16 @ 19:58:56
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Ama de casa

Vilken fin dag!

Gillade Jesus-anden. Ja, han som gick på vattnet ;-)

2010-07-16 @ 20:36:40
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ellis

Åhh vad alla har allergier hit och dit!! :O Jag är en av dem då! :O de har blommat de senaste åren!



Ni verkade ha de mysigt och gud vad sugen jag blev på fika brödet!



sv: jag är räddfis när de gäller mördare och liknande, typ läskiga saker, men saker som grönan och bungy jump är bara kul och världesn adrenakick (hahah stavning?), de skillnad :P

2010-07-16 @ 22:32:53
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Fighter

Måns-Ols klingar bekant.

Måste fundera lite varifrån...

2010-07-17 @ 22:28:20
URL: http://fighterfighter1.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Ja det är jobbigt med allergier, men det gick ju bra den här gången också. Trevlig tur var det och jag har redan beställningar på kakfat....

2010-07-18 @ 22:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback