Vinter vs. sommar

Idag på förmiddagen var jag till skolan för att gå igenom vad som ska hända i den grupp som jag ska hålla i under fem veckor framöver. Eftersom torpet ligger endast tio kilometer från skolan och med vägen så åkte jag in förbi för att se hur det såg ut. Ja, naturligtvis kom jag inte in med bilen och det enda fordon som varit in till torpet den sista tiden var en traktor och de har ju båda större hjul och höjd så jag fick parkera bilen ute på vägen men det gick ju bra för det är ju en liten parkeringsficka just där!

Jag kunde kostatera att även vintertid används vår infart för kisspauser, skillnaden var att sommartid ser man det på att det ligger papper lite här och där nu var det mest gula fläckar!!! Plötsligt tänker jag på en t-shirt jag sett med en text...som jag inte publicerar här ;)

Det var sjutton grader kallt och solen sken och faktum var att det stockade sig i bröstet på mig för det var så vackert! Visst är det onödigt kallt men oj, så vackert det är!!

Naturligtvis var kameran med, dock den mindre varianten men det blir riktigt bra bilder med den också! Så nu tänkte jag visa Er bilder på torpet i både vinterklädsel och sommardräkt!

    

    

Trots att snön låg djup så kände jag återigen hur det började klia i de fingrar som jag ibland kan inbilla mig har en grön ton. Jag vet inte hur det går med de blommor jag har försökt övervintra i torpet...nåt säger mig att det inte går så bra men vem vet. Sen får vi väl se hur det går med de pelargoner som hänger i jordkällaren...spännande! Dock får det väl vänta en liten stund till men snart är det dags att börja så vissa saker. Men i år ska vi försöka få tag på ett växthus, det är nåt jag verkligen drömmer om! När vi är ute och åker så ser vi ofta växthus som står helt oanvända...tänk om man kunde få tag på ett sånt?!

Nu är det fredag och jag ska snart ta helg från allt men jag kände att jag fick en nytändning idag men jag ska försöka vara förståndig och inte göra slut på den nya energi som kom utan försöka lagra lite till. Men...det kommer att ordna sig. Ingenting är omöjligt men det kan ta lite längre tid!

Kommentarer
Postat av: ingmarie

Jag ska försöka få tag i ett växthus i år...håller med dig att man ser många tomma i trädgårdarna när man kör förbi...jag har påpekat det massor av gånger...kan man inte bara gå in o hämta ett tror du eller kommer dom sakna det....

2010-01-08 @ 15:15:31
Postat av: Cattis

jag ska höra med far min om han tänker använda sitt växthus till nåt annat än förvaringsplats....o var det ät ej gul snö de stod på t-shirten...jag kan ju inte låta bli o skriva sånt jag..

Postat av: Pia

Såååå läckert med jämförelsebilderna!!! :o) Jag vill också ha en stuga att åka till!! :o)

2010-01-08 @ 22:55:10
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: TT

Jag vill också ha ett växthus! Men nu har jag ju bara balkong, kanske får köpa ett sånt där litet larvigt i plast... fast det fick inte plats med så mycket mer på uteplatsen vi hade i Sura heller.

Snygga jämförelsebilder!

2010-01-08 @ 23:19:35
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Unika

Fantastiskt vackra bilder! :)

2010-01-09 @ 19:28:46
URL: http://www.mammajag.blogspot.com
Postat av: Micke

Härliga foton!

Lika fint torpet i vinterskrud.

2010-01-12 @ 22:45:58
URL: http://kludd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback