Vi ses i juni!!!

Det låter kanske dramatiskt men så känns det just nu om jag ska vara ärlig! Vi har haft skolhelg och har fått våra nya uppgifter. Nyligen fick jag höra av vänner att jag varit så osynlig så de började tröttna på mig...det lär inte bli bättre kan jag säga!!!

Antingen så får mina vänner omvärdera sina föresatser eller så får jag leta nya vänner i när juni månad anländer!!!!!

Att studera på distans är lite annorlunda som jag tidigare sagt. Man är aldrig nöjd för det känns alltid som att man kan göra lite bättre och lite mera men det är också ett bra sätt att träna sig i att försöka bli lite mera nöjd med sig själv! Jag gillar att studera på distans för det är nyttigt för mig som har enorm prestationsångest.

Ja, vad är det vi har fått för uppgifter då??? Jo, till att börja med ska vi avsluta ett grupparbete där vi skulle utforska ett för oss nytt gratisprogram och jag valde tillsammans med mina västmanländska kamrater att utforska Skype. Jag är imponerad och önskar att alla mina vänner skulle installera skype för det är ett suveränt sätt att hålla kontakten gratis. Jag vet att några av Er som läser min blogg nyttjar Skype....hur tycker Ni att det fungerar? Själv kommer jag att övertyga moster att installera Skype då jag kan hjälpa henne enklare när nåt krånglar med datorn eftersom man kan dela skrivbord!!

Sen ska vi lära oss excel! Jag har verkligen haft en ytterst avog inställning till excel och kände att jag fick en lätt allergisk reaktion när jag insåg att jag inte hade nåt val....men efter lektionen så får jag erkänna att jag ser fram emot att få lära mig en del om excels fantastiska värld! I den uppgiften ingår dessutom en deckargåta och sånt gillar jag ju!!!!

Sen har vi två månader på oss att göra en trycksak till en riktig uppdragsgivare. Trycksaken ska bestå av sex sidor och det ska vara en riktig trycksak inte nåt man bara ritar ihop i word och kör ut på skrivaren...! Nå, en uppgift som tilltalar mig för sånt gillar jag ju helskarpt och har också gjort i min ungdom men, då pratar vi om stenciler och sånt så själva tryckkonsten den har jag ingen användning för men kanske att jag har nån form av känsla kvar för vad som är "rätt" och vad som är "fel".

Sen ska jag till i mitten på april göra en webbsida till samma uppdragsgivare som i ovan beskriven uppgift. Börjar Ni förstå att det känns som att det är lite mycket just nu...? I detta har jag ju också min praktik på Tärna med mina pensionärer.

Jag kan dock känna att jag har lite koll på situationen då jag har min uppdragsgivare klar och att hemsidan och broschyren legat och pyrt i mitt bakhuvud i drygt fem år. Jag ska försöka sätta ner mina idéer på papper för att sen visa min uppdragsgivare så att jag sen kan sätta mig och göra det på riktigt!

Men först här i veckan så ska jag avsluta några uppgifter och göra klart Skypeuppgiften.

Ja, det blir en spännande vår men intensiv!!

Rent privat finns det en del jag skulle vilja hinna med, min pappa fyller 70 år den 7:e april vilket jag knappast lär hinna fira på plats, sen skulle jag vilja hinna till moster då det var längesen vi sågs men jag får väl jobba hårt medan hon är på varmare breddgrader så kanske vi kan hinna ses över dagen nånstans när hon kommer hem. Sedan börjar ju snart torpsäsongen med allt vad det innebär men å andra sidan så tror jag att det GER energi så kom kära vår, kom!!!

Ja, idag då...jo, vi ska gå ner på stan och köpa lite studielitteratur för mina julklappspengar...samt ett par nya jeans till Blivande för hans julklappspengar!!

Kommentarer
Postat av: Nancy66

Ja, det är onekligen spännande uppgifter du får, sådant jag jobbar med dagligen så hör av dig om du fastnar i något.



Du har då att göra, men nog nyttigt att skriva ned i vilken ordning, lätt att man blir smått stressad annars. :P



Lycka till med allt, kramen och ha en fin söndag.

Postat av: Kison

Då har du att göra ser jag. Lycka till!

2010-01-24 @ 10:57:32
URL: http://sandmellantarna.com
Postat av: Kison

Glömde ju...Skype är ju nåt jag borde använda här men tyvärr inte gör.

2010-01-24 @ 10:58:22
URL: http://sandmellantarna.com
Postat av: Pia

Allt låter jättespännande.. hoppas bara att det inte blir för mycket för dig.. Men bättre att lägga bloggen på sparlåga, ett "måste" mindre liksom..

Du får höra av dig när du är tillbaka i bloggosfären! ;o)(fast FB måste du behålla!)

Kram!

2010-01-24 @ 17:59:49
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Ingrid ♥

fullt upp förstår jag.

Jag önskar dig lycka till

Kram Ingrid

2010-01-24 @ 18:15:38
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback