Nollnolltalet!

På radion i helgen hörde jag en diskussion om vad det kommer att heta och vad kallade man 1900-talets första decennium? De kom inte fram till nåt riktigt svar på det medan jag lyssnade

Själv tänkte jag låta fingrar och hjärna försöka samarbeta och tillsammans tänka tillbaka hur såg förra decenniet ut för mig och min familj...

Privat levde jag i ett ganska uselt förhållande (inte barnens pappa) som jag inte tänker gå in på nåt närmare mer än att det krävs alltid två för att dansa tango så jag tänker inte försöka skylla ifrån mig, jag hade nog min del i det hela! Nästan alla människor är bra människor men det är inte säkert att man kan skapa bra liv tillsammans med alla!
Yrkesmässigt så jobbade jag som brevbärare, lantbrevbärare och postfixare. Ett jobb jag trivdes med jättebra, posten var en bra arbetsplats så länge jag jobbade där i alla fall och jag kan verkligen sakna gemenskapen och arbetsglädjen som fanns där.

I februari 2000 så krockade jag under arbetstid och det gjorde inte min tidigare whiplashskada nåt bättre så jag fick börja med att gå ner i arbetstid och fick också genom arbetsförmedlingen möjligheten att gå en utbildning i praktisk pedagogik som i sin tur ledde till att jag fick en projektanställning som filmpedagog på Film i Västmanland.

Ett jobb som var så otroligt roligt och jag vågade nu äntligen börja tro på min egen kreativa sida.

2001 träffade jag Blivande Maken. Det har länge florerat rykten om att vi träffades i smyg under lång tid så nu ska jag ta tillfället i akt och berätta hur det gick till!!!

Min dåvarande sambo spelade i ett band som deltog i Företagsrocken och Blivandes kamrat deltog i ett annat band. Blivande och jag träffades första gången den fjärde april 2001 och nåt hände mellan oss som vi inte kan förklara dock vägrade jag att ens lyssna på vad han hette eller var han bodde för jag ville verkligen inte eftersom jag redan var sambo. Är det nåt jag verkligen tycker riktigt illa om så är det otrohet!!
Nästa gång vi sågs var det dags för final i tävlingen och det var väl kanske den 26:e april och då gick det inte att stå emot. Vi bestämde att träffas ensamma för att se var det bar hän. Den 28:e april sågs vi på Djäkneberget och insåg att våra känslor var tillräckligt starka för att vi skulle vara tvungna att prova dom på riktigt!! Den 30:e april flyttade jag ifrån min dåvarande sambo hem till Bästa Vännen.

Så gick det till så nu vill jag inte höra nåt mer om den saken!!!!!

Blivande Maken är nog bland det bästa som hänt mig. Inget ont om barnens pappa vill jag då tillägga men även där så var vi inte rätt för varandra men därmed inte sagt att nån av var en sämre människa. Jag är så glad att det är just den mannen som är far till mina barn! Tack för två underbara pojkar!
Tillbaka till Blivande, vi har haft tuffa år där det blåst omkring oss men vi har alltid stått stadiga på det lilla isflaket i alla vinterstormar. De motgångar som varit har bara gjort oss ännu starkare tillsammans!



2002 flyttade vi ihop på riktigt i Blivandes lägenhet på 54 kvadrat för att se hur det gick och här bor vi kvar fortfarande! 2003 fick vi chansen att hyra vårt underbara torp som Ni alla vet är vår oas i livet. Här har vi rekreerat oss och hämtat nya krafter.

Tillsammans har vi tre underbara ungar som givit oss stor glädje under åren, ett och annat bekymmer också men det är precis som det ska! Här är dom under en resa till Linköping 2003.



2003 blev också det år som väggen stod i vägen för mig. Jag blev sjukskriven och var så under nästan resten av decenniet. Men det är en historia som jag redan berättat.

2004 kom det in en ny kärlek i mitt liv....Alanya i Turkiet!


Den här bilden är tagen 2007 uppe vid borgen i Alanya.

Vi åkte då med våra goda vänner på två veckors välbehövlig semester och aldrig kunde jag ana att kärleken till detta land skulle bli så överväldigande.

2007 tog vi med två av barnen till Alanya.


Här är de båda på väg upp i planet som skulle ta oss till det ställe som också hos barnen skulle ta en del av deras hjärtan.

En fantastisk upplevelse att få dela med barnen. Två veckor med sol och bad och shopping förstås, barnen shoppade dock mer än vi!


Här badar mor och son på Miami beach och hur många timmar vi låg i poolen har vi ingen aning om men underbart var det!

Varje morgon brukar Blivande och jag ta oss en promenad eftersom vi är rätt morgonpigga jämfört med resten av sällskapet! Om man då som jag och Blivande älskar att fota blommor så verkligen detta ett mecka, här kunde jag inte låta bli att leka lite i Photoshop.



2008 gjorde jag en av de bästa resorna i mitt liv. Alanya tillsammans med styvdottern! Helt fantastiskt att få åka med en tonåring och se hur en charter kan vara ur deras perspektiv. En natt hamnade vi på en karaokebar och kom inte hem förrän halv fyra på morgonen. Fortfarande förstår jag inte hur det gick till, jag satt helt plötsligt med ett stort gäng (ca 18-20 st) tonåringar, som dotra stiftat bekantskap med på vår stamrestaurang, i en toyotabuss vars musik dunkade mig i rumpan så det kändes som massage. Behöver jag säga att jag kände mig lite som en katt bland hermelinerna? Nå, vi hade en fantastisk kväll/natt tillsammans med dessa ungdomar som snart tyckte att det var okej att ha en 46-årig tant med sig!

Ja, det var en upplevelse...tack älskade unge för att Du ville dela denna semester med mig!

Naturligtvis så har 00-talet också innehållit en massa andra händelser men jag stannar där för att Ni överhuvudtaget ska orka läsa hela inlägget. Men antagligen återkommer jag till små anekdoter och berättelser!

Nu ska jag kolla lotto för att se om vi kan förverkliga drömmen om att åter få åka till Alanya denna sommar.


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Tack för en intressant genomgång av 00-talet ur ditt perspektiv. Hoppas att det nya decenniet kommer att innebära många positiva saker och en och annan resa till Alanya!



Kram Ingrid

Postat av: TT

Hoppas det goda livet fortsätter!

2010-01-03 @ 16:42:59
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ooo, så romantiskt! Tack för att du delar med dig och jag hoppas av hela mitt hjärta att lyckan stannar kvar i er närvaro under åren ni har framför er.

God fortsättning på 2010

2010-01-03 @ 16:50:12
URL: http://farna.bloggplatsen.se
Postat av: ~Kina~

Åh, Tack för intressant läsning! Håller tummar och tår att det blir en (eller flera) Alanyaresa i år.

2010-01-03 @ 16:56:27
URL: http://sandmellantarna.com
Postat av: Anonym

Kul med din sammanfattning och nu undrar jag... vad med Alanya missade jag för vi ser det inte alls ur samma perspektiv. Visst, en fin turkiskt stad men inte särskilt mycket bättre än något annat ställe(men fy vad tråkig jag lät nu då :P) Det var FÖR varmt när vi var där (jag och sonen var där juni -02)med 40 grader varje dag :s Mycket havsbad blev det ju, men varje dag blir lite enformigt och vi orkade inget annat. Haha... men kul att du gillar stället. Jag gillar det också men... ;)

Susanna

2010-01-03 @ 17:59:00
Postat av: Anonym

God fortsättning till dej Ia, ingen kan skriva som du! Tack för att du delar med dej av liv, får en annan att tänka till lite på sitt eget! Många kramar till dej<3 Malin

2010-01-03 @ 20:09:22
Postat av: Ingrid

Så mycket som hänt dig dessa år. Hoppas du får uppleva många fina år framöver med dina nära och kära.

Kram Ingrid

2010-01-03 @ 22:59:01
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: margit

GO NATT, Kajsa -Lisa! Tack för din hälsning!!

Jag länkar dig!!?? OK??

Mycket trevlig läsning...det du berättar!! Fick en "bild" av ditt liv, din situation!

Jg skall kolla meda i mrron..nu är de "mitt i natten"...Både min lasse o jag är "nattmänniskor"..som tur är..han sitetr vid TVn och jag vid bloggen...i smamam rum...

Ktm till dej!!/Margit

2010-01-04 @ 00:38:18
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Pia

Förrförra sommaren var jag iväg till just Alanya med ena dottern, bara sola, bada och shoppa. Den andra vägrar åka till "sol- och badställe" och faktum är att jag var jätteglad att få åka med bara en unge! Vi kom varandra skitnära där, pratade jättemycket.. det är en av mina bästa resor! Nu ska jag planera in en stadsresa med andra dottern. Då ska vi gå runt och fotografera massor! :o)

Ha det gott!! Kram!

2010-01-04 @ 21:16:33
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback