Listan!

Hittade den här listan hos Kina och eftersom jag försöker dra ut på att sätta igång med julutkastningen så antog jag denna utmaning direkt!


Vilken svordom använder du mest?
Jag vet faktiskt inte, svor nog betydligt mer när jag var yngre. Dotra skällde mycket när hon var yngre på att vi svor så vi slutade nog nästan då....men gissa vem som svär som en borstbindare nu???? 

Äger du en iPod?
Näe, men en iPhone...räknas det?

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Min väckarklocka drivs med kattmat så det beror på när kattmagen blir hungrig eller när gosbehovet blir för stort...men mellan 06.00 och 09.00.

Hur många resväskor äger du?
Oj, en bautastor, en lagomstor och många mini!

Använder du flip-flops?
Inte riktiga flip-flop men gärna så lite sko som möjligt sommartid!

Var köper du dina matvaror ifrån?
Nästan uteslutande COOP....dels för att det ligger nära men för att vi också fått ett COOP Extra som har superbra varor!

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Absolut!!

Vilken var den senaste filmen du såg?
En Wallander

Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
Beror på humor och tillgång på umgänge ;)

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Ja det första jag skulle göra är att  göra oss skuldfria men det räknas väl inte som att köpa? Förresten...hur stor är vinsten? Men det vi drömmer om att köpa är ett hus här på gärdet, en lägenhet i Alanya.....

Har någon någonsin kallat dig lat?
Jo......

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Händer...

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Absolute summerhits....och den har inte jag stoppat i!! Jag lyssnar nästa uteslutande på svensk musik.

Vilken är världens bästa artist/grupp just nu?
Miss Li är en favorit men det säger jag nog mest för att hon är på radion just nu i en intervju. Melody Gardot lyssnar jag på....Caroline af Ugglas lyssnar jag också gärna på....

Vad åt du till middag senast?
Biff med pommes frites och bearnaise.....grönsakerna sparar jag till nästa vecka!

Använder du huvtröjor?
Ja, gärna svärdotterns ;)

Kan du vissla?
Ja, jag visslar på katterna precis som jag visslat på barnen genom åren...de lyssnar fortfarande!

Vem var den senaste som ringde dig?
Blivande Maken.

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Innan min skada åkte jag gärna virvelvind...numer åker jag möjligtvis bil till nöjesfältet!

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Absolut...men det får man väl ta som en komplimang att man är så intressant!

Tittade du på tecknat när du var liten?
Så fort det var nåt....julafton...jingeln till anslagstavlan....solen som vilade på kanelbullen som låg på ett fat och visade när solen gick upp. (Som vuxen har jag förstått att det var ett moln)Linus på linjen....Pellepennan och Suddegumman. Ja, det är ett tag sen jag var liten....

Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Tja, det beror på hur man definierar ordet köpcentrum..jag har både stora och små rätt nära!

Hur många syskon har du?
En bror.

Är du blyg inför det motsatta könet?
Blyg är nog inte rätt ord

Vilken film kan du alla replikerna till?
Ingen tror jag

 Äger du några band t-shirts?
 Vad är det....åh, nu blev det pinsamt...

När flög du senast?
Augusti 2008 från Antalya till Västerås

Läser du för skojs skull?
Nej, jag läser för mitt höga nöjes skull och för att jag är bokberoende. Skulle behöva ett rum till bara för mina böcker!

Diskar du din egen disk?
Inte så ofta....Blivande Maken älskar att diska..och det är faktiskt sant!

Har du gråtit offentligt?
Tveksamt...men det har nog hänt

Har du en stationär dator eller en laptop?
Laptop.

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Ja, jag är ganska nyfiken på det mesta så det är klart. Det är häftigt att lära sig nya saker!
 
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Ja, jag har ju en som jag fick av Blivande när jag fyllde fyrtio men jag har en som bara väntar på att bli gjord....*när kan brorsan Din Anna?*.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Absolut inte nåt jag förväntar mig...men visst hade det kunnat impa lite på mig ;) Där flög ambitionen om jämlikhet all sin väg!

Kan du kasta macka?
Längesen jag provade...men några studsar kunde jag sist.

Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej, men vill nån bjuda dit mig så sticker jag direkt!

Vad har du med dig in på bion?
Möjligtvis en påse M....men allt detta snaskande på bio är ett otyg och borde förbjudas enligt lag!!

Vem var din favoritlärare och varför?
Sven-Ingvar...han var klassföreståndare på högstadiet och en av de mest underbara människor jag träffat. Jag hade kontakt med honom nästan fram till hans bortgång för fyra år sen. 

Vad har du för väder?
Minus 23 grader och sol!!!

Har du en blogg?
Tror det ;)

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Svenska

Gillar du att flyga?
Det är nåt nödvändigt ont nuförtiden.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Att kunna vissa känslor!

När sov du senast på golvet?
När äldste sonen tog studenten. 

Om du har körkort, när fick/tog du det?
1980

Vilken är din favoritdrink?
Kajsalisa surprise.

Gillar du din boende-situation?
Ja på ett vis men nej på ett annat. Vi skulle vilja ha lite större men vi vill inte flytta...ja, om vi inte vinner på Lotto förstås ;)

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Skulle nog egentligen behöva åtta.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Nja...det är en tolkningsfråga

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Nej det tror jag inte.

Vilken är din favoritfrukt?
Äter tyvärr inte så mycket frukt...men banan funkar alltid...nyplockade persikor.

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Nej, men jag måste ta tag i detta med vikten igen....om nu lottovinsten kommer bör jag komma i bikinin :P
 
Hur gammal blir du nästa födelsedag?
48 påstår min pappa...själv skulle jag vilja säga att jag känner mig som...38.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Absolut...även om Ni inte tror det. Avskyr att läsa bloggar som är slarvigt skrivna!!!!

Tror du på liv på andra planeter?
Nja, tveksamt.

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
En person som på fullaste allvar påstod sig vara positivt inställd till barnaga

Tror du att Gud är man eller kvinna? 
Gud finns inte i egen kroppslig gestalt så alltså är Gud vare sig kvinna eller man.

Vad var det senaste du åt?
Ost och kex.

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Om jag kommer överens med nån eller inte beror nog snarare på personlighet än kön. Jag har riktigt nära vänner av båda könen.

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Jag vet inte...undrar om pappa vet....eller moster kanske!

Gillar du senap?
Söt och stark och gärna finsk!

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Det kan bara bli bättre och offerkoftan är missprydande!

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Önskade mig det i 40-årspresent...men vill inte ha det när jag fyller femtio kanske jag ska tillägga!

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Beror på dagsformen....ibland kan det vara Dumbo eller Ett päron till morsa...men ibland som Elizabeth Bennet i Stolthet och fördom....äh, inte vet jag!!!

Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Nej.

Tycker du om att krama folk?
Det är inte min favoritsysselsättning men det fungerar. Blivande och barnen med respektive kramar jag gärna!

Äger du en digitalkamera?
Ja, flera stycken faktiskt!


Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Ja....en postkund påstod en gång att jag var jättelik Ewa Fröhling så han fick ett visitkort till min vän optikern!

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Ja, absolut! Även om det beror lite på, sägs det bara i förbifarten så tänker jag inte så mycket på det men bestämmer man så....

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Oh ja, senast PS I love you.
 
Tycker du att du är attraktiv?
Jag försöker tycka att jag duger...men det är nog ett livslångt försökande.

Vad är du allergisk mot?
Ondska och elakhet....lite överkänslig mot dofter.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej, inte det minsta.

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Då skulle jag ha hetat Mikael....vilket kan leda till leenden med tanke på hur det ser ut i mitt liv!

Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?
Hugg listan den som vill!!!


Kommentarer
Postat av: Afrodite

Hahaha...jisses, vilken intressant läsning! Måste nog återkomma...den var ju så lång! =) Och jag kanske antar utmaningen och svarar på frågorna...men just nu är jag upptagen med "reprisen" av 2012...=)

idag ska jag INTE somna...=) Och nä, jag brukar inte somna på skräckisar, även om det säkert hänt det med...=)

Kram och ha det fint!

Postat av: margit

Sänder dej en natthälsning..jag jobbar..i natt...Kramen min nya vän!

2010-01-07 @ 01:41:43
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: ~Kina~

Va kul att du oxå tog med dig den. Ni va många som gjorde det. trodde jag inte då den är så lång. Kul läsning oxå. Vad är det i drinken Kajsalisa suprice?

2010-01-07 @ 09:56:22
URL: http://sandmellantarna.com
Postat av: Rebecca

När du skriver om svordomar så kommer jag ihåg vem som lärde mig den första. Det var din pappa, vet inte rikitgt hur gamla vi kan ha varit men vi hos dem i Irsta alla ungar och så lärde han oss att säga skitstövel och vi var sååå stolta kommer jag ihåg att vi kunde en svordom..

2010-01-08 @ 17:09:22
URL: http://rebeccaskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback