Lek och allvar!

En bra blandning av rubriken gör nog ett ganska bra liv...frågan är bra hur man får till just den mixen?

Morgonen idag började med en rivstart....Dotra hade just kommit på att hon skulle göra en befolkningspyramid över Grekland och det skulle sedan in i ett power point!!!! Blivande Maken var den som var uppe och såg till att hon vaknade eftersom han börjar tidigt. Jag brukar i regel alltid ligga kvar i sängen tills hon gått så vi inte behöver springa på varann *läs på grund av våra respektive morgonhumör*

Till sist gick jag upp för jag hörde att det började komma nåt desperat i båda deras röster och nånstans i bakhuvudet så kom jag ihåg att jag studerar ju faktiskt till IT-pedagog och att det lät som ett typiskt problem för en sån!!!

Vad en befolkningspyramid är var inte svårt att ta reda på men...hur gör man en sån? Jo, den gör man i excel och det är ju kommande periods arbete för min del alltså kunde jag inte vara till nån nytta. Power point har jag inte heller gjort mig speciellt närmare bekant med då jag aldrig haft nån användning för det.

Nå, problem är till för att lösas och vi löste dem men mitt i allt gick Blivande till jobbet....undrar om det var för att morgonhumörets giganter hade en kamp vid köksbordet??? Det låter alltid värre än det är och i eftermiddag när vi i eftermiddag åter tar köksbordet i besittning för att erövra matematikens värld så är allt frid och fröjd!!!!

Så kan det vara en morgon vid det Kajsalisiska hemmet!!!

Kommentarer
Postat av: írisósk

fin blogg, hoppas du har en bra dag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback