Kall som graven



av Peter Robinson.

Jag måste erkänna att jag blev besviken. Jag skickade efter den här boken före jul och satt länge och tummade på den eftersom jag Robinson är en av mina favoritförfattare, jag ville verkligen dra ut på njutningen av att få läsa ytterligare en bok av honom.

Redan i inledningen blev jag förvirrad, kändes på en gång att nåt var fel. Hade jag redan läst boken eller vad var knas? Hans fru ville skiljas men....de är ju redan skilda...ja, det var mycket förvirrat. Jag googlade boken för att se om jag kunde få nån klarhet i var problemet var.

Då får jag se att den är här boken är egentligen nummer två om Alan Banks men den har inte givits ut på svenska förrän nu! Vilket då innebär att jag kände mig helt vilsen när jag läste och att själva handlingen dvs mordet kom i andra hand.

Igår innan jag läste slutet så beklagade jag mig för en god vän om hur dålig jag tyckte att boken var men som vanligt så byttes det i spänning när det väl drog sig mot upplösning. En spännande historia om bitterhet och sk oäkta barn.

Jag önskar att jag vetat att det var nummer två så jag hade sluppit förvirringen!!!

Kommentarer
Postat av: Isa

Jag råkade ut för precis samma sak med den boken! Jag satt hela tiden och tänkte på allt som kommer att jävlas för Banks framöver...

2010-01-11 @ 13:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback