Jag lever...

...och har hälsan!

Idag har vi varit till Svärmor och ätit mat och fikat. Vi har också varit och hämtat min julklapp från Blivande....på Media Markt...så i morgon vet jag vad jag ska göra.....scanna foton som ligger under sängen. Jag gissar att Ni kommer att få se ett och annat :D

Ett första smakprov kommer här...



Jag gissar att det här fotot är taget runt 1966 (Moster, Du får gärna bekräfta eller dementera) så jag är väl cirka fyra år och är brudnäbb på min mamma och mosters kusins bröllop i Ardre kyrka på Gotland.

Fantastiskt roligt att kunna få rädda en massa foton och kunna få dela med sig....vilken uppfinning!!!

Ledsen att det inte blev nån bloggrunda idag...men tiden går så fort och det är så mycket man vill göra....i morgon ska jag försöka läsa ikapp!!!!

Kommentarer
Postat av: Pia

Det är skitkul med scanner.. Vi köpte en kombinerad scanner-skrivare-negativscanner. Skönt att ha en enda apparat! Och utskrifterna på fotopapper håller labkvalitet!! Skitfina!



Tömde gamla fotoalbum, scannade in och skrev ut. Klistrade in på varannan sida i en fin anteckningsbok. Den har mamma fått i julklapp, som en dagbok. Hon uppskattar verkligen den och jag tror att det är 6:e julen som hon fått en. Hon är dessutom duktig på att skriva dagbok också.. :o)

Postat av: Afrodite

Underbara, underbara julklappar och överraskningar...=) Gillar det skarpt! Fick själv oxå en del härliga prylar, dock ingen digital fotoram (för det är väl det du menar)...

Ursäkta frånvaron, men det har inte blivit mycket bloggat på sistone. Man har ju även ett liv att sköta och inte bara en blogg...=)

Kram på dig och god fortsättning och slut på 2010!

2010-12-27 @ 10:23:31
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Anonym

Om jag minns rätt var det pingst 1966

2010-12-27 @ 15:48:15
Postat av: Ama de casa

Vad FIN du var - och är!



Anders gjorde ju ett hästjobb och scannade in 10.000 diabilder innan vi flyttade hit, sen slängde vi originalen...

Nu är det en massa pappersbilder kvar, men det gäller ju att orka komma igång igen :-)

2010-12-27 @ 17:35:08
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Krönikören

Vilket underbart kort! Filmstjärnefrissa men man slösade inte på tyg i kjolen. Jag förstår att du är glad att ha det.



Du såg bestämd ut redan då. ;)

2010-12-27 @ 17:50:31
URL: http://www.metrobloggen.se/antligenmandag
Postat av: Ellis

Vilket härligt foto!! :D

Jag var ful som liten hahaha

2010-12-27 @ 18:14:52
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Micke

Tjusigt!

Man ser det är du, du är dig lik :)



Tack för julkortet med. Själv har jag tacklat av helt med dem sen krocken.

2011-01-03 @ 19:33:07
URL: http://kludd.se
Postat av: Micke

Jag igen ;)



Jag har måååååånga år tänkt föra över alla videoband till nått digitalt media men det går skittrögt. Syrran&pappa filmade ju t.ex. 33st 3timmarsband när de var i Australien och 6 (eller 9) timmar av dessa finns jag ju med på också iom att vi åkte ner en månad med. Detta plus allt annat man filmade under några år.

2011-01-03 @ 19:36:22
URL: http://kludd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback