A lonely boy in Spain

zwani.com myspace graphic comments

Som Ni alla Ni alla vet vid det här laget är Gammelsonen i Spanien. Ett av de land som har manãna som sitt ledord....han sitter alltså i sin lastbil och tittar på film och väntar på att vardagen ska komma....istället för att gå ut och uppleva Valencia!!!!

En av ursäkterna för att inte gå ur lastbilen var att det var för varmt.....



zwani.com myspace graphic comments

...det var visst 27 grader i skuggan och han hade inga shorts! Jag pratade åter med honom alldeles nyss och då hade natten fått honom på andra tankar så han hade varit ute och promenerat och letat apelsiner till mammas julbord! Jag kan riktigt känna doften av färska apelsiner...Han står med sin lastbil bredvid en besinstation där endast en person pratar engelska men han skulle gå in och prata med denna om var han kunde köpa apelsiner extra fina apelsiner till sin gamla svenska moder för jag förbjöd honom uttryckligen att palla ;)

Han skickade i alla fall ett MMS till sin mamma....




För övrigt så tänker jag inte kommentera det obehagliga som hände i Stockholm igår kväll...det verkar media *läs TV4 * klara av på egen hand...sätt skräck och panik i svenska folket och låt absolut inte proffsen jobba i lugn och ro...tänk absolut i första hand på Er egen yrkesroll att Ni ska ha nåt att rapportera om! Den enda som borde säga nåt är den som leker kurragömma....han som leder vårt land!

Kommentarer
Postat av: Svorskan

Tomater, ägg och bananer har jag märkt att är så otroligt mycket godare i de länder det kommer ifrån, så är det ju alldeles säkert med apelsiner också. Vad gott!! //Jag har hört nyheterna, men inte mer än "nödvändigt". :(

Postat av: Ama de casa

Oj! Vi hade bara 18 grader här idag. Kanske man skulle styra kosan uppåt mot Valencia då?

:-)

2010-12-12 @ 16:07:42
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: TT

Häftigt jobb han har skaffat sej, sonen! :o)

Fast just vinterkörning... gud vad nervös du måste vara när han halkar runt i snöstormar.



Jag ska inte heller kommentera dåden i huvudstaden men jag säger bara Carl Bild!

2010-12-12 @ 16:37:11
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Pia Hagman

Återigen är det så att det blir hysteri bland media när "något" händer. Självklart är det läskigt och det hade kunnat gå jävligt illa, men att media liksom "inför" panik hos Sveriges befolkning.. Det gillar jag inte. Det var samma med svininfluensan..



Härligt med apelsinerna.. Direktimport kallas det väl!!! ;o)

2010-12-13 @ 10:02:53
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Vevve

27 grader varmt är inte fyskam ;) här vaknade man till -10, brrr. Hoppas det inte blir så kallt ikväll när man ska traska rundor på jobb.

Mums med apelsiner :)



Kram

2010-12-13 @ 10:29:24
URL: http://vevve.com
Postat av: Helen

För varmt...........hoppas att han långkalsoner med sig iaf!



Hoppas att din Luciadag har varit bra so far!

Kram

2010-12-13 @ 14:23:58
URL: http://blogg.amelia.se/bloggameliasecayman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback