Snabbis

Det får återigen bli en snabbvisit...förstår att Ni är besvikna :P

Vi pluggar på med italienskan och jag är otroligt imponerad av Styvdotra...det bor nog ett lite språkgeni i henne för hon greppar detta suveränt!!! Själv kommer jag inte ihåg nåt men det gör ju bara att hon får jobba desto hårdare och det är ju positivt!!!

Det ska bli otroligt spännande att se hur det går när hon tentar av första året på torsdag morgon. Själv säger hon att hon aldrig någonsin kunnat så här mycket av nåt annat språk än svenska och att hon förmodligen kan mer än nån annan i klassen...det är bra!!! Men så pluggar vi också minst åtta timmar om dagen!!!!

Ikväll...eller när katterna tillåter det...så åker vi mot staden. I morgon bär det ju av till Östergötland och Svärtinge för att fira min bonusmorbror som fyller år idag!!!! Styvdotra får dock vara hemma och plugga glosor :D

Ha det gott!!!!


Kommentarer
Postat av: Ellis

Det är typ stopp i mitt huvud när de gäller inlärning, inget mer går in! :O



Hej på dig! Jag tänkte på dig häromdan om att jag inte besökt dig på länge och var tvungen att bläddra bland mina kommentarer för att hitta dig.



Hoppas det är bra med dig och att du kommer ikapp IRl livet! :D

Postat av: Vicke

då får du säkert en trevlig helg

2010-08-13 @ 15:57:08
URL: http://vickesblogg.bloggplatsen.se/
Postat av: Em

Främmande språk är roligt om man är två eller flera som vill lära sig på samma gång, då kan man praktisera att inte prata svenska alls? Även om det blir jättesvårt så kan man tvinga sig att använde de få orden man kan och resten får bli teckenspråk och kroppsspråk. Då lär man sig snabbt. :D

2010-08-13 @ 19:28:17
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Heidi

Åhh, vinka till mig när ni åker förbi ;) Ha en trevlig helg i Svärtinge! Hmm, tänk om ni ska till någon jag känner..haha..det vore udda ;D

2010-08-14 @ 01:03:51
URL: http://webmum.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Vad duktiga och ambitiösa ni är!!!



Min kusins ex bor i Svärtinge, så där har jag varit många gånger :-)

2010-08-15 @ 11:49:54
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback