Knivskuren...

...blev Blivande igår kväll...men det är inte riktigt så dramatiskt som det låter för han knivskar sig själv!!!!

Vi håller ju på att göra i ordning en festlokal till på lördag då vi ska ha lite festligheter här i Jansbo och vi litar inte på att det blir sol och vackert väder......Vår Herre är ibland lite opålitlig när det gäller såna saker :mad: Nå, så nu har vi rensat ur en del av lidret från...sånt som tidigare har gått under benämningen "Kan vara bra att ha-saker"...så nu blir det så fint och bra på lördag!!!

Men i alla fall så har vi ett fönster som varit trasigt och Blivande skulle fixa det....eftersom han är perfektionist så tar allt sånt lite tid...själv hade jag jobbat hela dagen med att klippa gräs och annat så jag satt och läste....då kommer han hojtande med blodet rinnande från handen. "Jag skar mig" säger han ifall jag inte skulle förstå det :bigeyes:

Jag fick titta på det sargade tumfästet (Ni vet det där tjockare stället som ser ut som ett kycklinglår) och får syn på ett ca 4 cm långt skärsår och ur detta sticker det ut saker som absolut inte ska sticka ut!!!!

Det var bara att ringa sjukvårdsupplysningen, 1177 numera, och så fick vi en tid för att åka in och få det ompysslat.

Mycket smidigt måste jag säga....45 minuter efter den bokade tiden var vi åter ute i torpet och Blivande hade fått  6 stygn i låret...f'låt...handen!!!!!

Senare idag ska jag berätta om de märkliga saker som händer ute i vår skog....vi börjar tro att det bor en bäver här!!!!!

Kommentarer
Postat av: Gun

Aj då, inte kul. Men bra att det gick så snabbt att få hjälp.

Postat av: TT

Ajaj... tur det gick bra med handen.

Bäver finns nästan överallt numera, vi har en i stugan som brukar simma bredvid båten när vi är ute och i Suratrakten dräller det av dem!

Regnet gör nog sitt till nu med svampen men det fanns rätt gott om dem.

Fast mannen har ju sina ställen förstås, rätt långt in i skogarna så de får vara ifred tills han kommer älgande. :o)

2010-08-04 @ 11:11:00
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Linda M

Kan tipsa om vädersidor som www.yr.no och www.klart.se om man vill se pålitligt väder!

2010-08-04 @ 12:39:22
URL: http://melonica.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Ajajaj... Hoppas det läker fint så du får full hjälp med festen :-)

2010-08-04 @ 16:37:48
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Em

Men oj! Då hoppas jag du inte blir alldeles för uttröttad innan gästerna kommer, alla vet ju hur det är man och vara sjuk.. ;) Nää, hoppas såret läker utan komplikationer, ibland kan det göra rätt ont efteråt.

Sv: Hon har inte ringt, så det var nog hennes katter. :D

2010-08-04 @ 17:22:03
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Vicke

det var ju tur att det var han själv

2010-08-04 @ 22:49:05
URL: http://vickesblogg.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback