Hinner inte med bloggen..

...det är mycket nu!!!!

Igår var det på dagen trettio år sen jag flyttade från Gotland till Stockholm och den känslan minns jag än. När jag talade om för taxichauffören vart jag skulle så tittade han bara på mig och frågade....Var ligger det?

Jag hade absolut ingen aning för det var postens bostadsförmedling som ordnat den bostaden åt mig så han fick ta fram kartan och leta reda på gatan som sedermera visade sig ligga i Rinkeby....behöver jag säga att det var en stor kontrast för en 18-årig flicka från Gotland??? Där bodde jag dock inte så länge men det var där jag lärde mig att en kaffebryggare kan man använda till mycket mer än att koka kaffe på...(jag borde ha skrivit den där kokboken istället för tjejen som gjort det)

Jag flyttade sedan till Traneberg till en lägenhet istället för ett rum utan kokmöjligheter....skönt att slippa kaffebryggarmat...Rinkeby hade jag absolut inget emot, tvärtom! Jag älskar ju fortfarande alla dessa mångkulturmöten...maten, musiken....

Nå, jag blev ganska snart kär i en västeråskille och 1983 flyttade jag till Västerås....och här är jag kvar men killen är utbytt....flera gånger!!

I morgon är det ett annat jubileum....då är det fem år sen jag skrev mitt första inlägg i den här bloggen!!!

Men nu har jag mycket att göra....fest i morgon också!!!

Kommentarer
Postat av: Gun

Oj, fem år är länge! Jag har bara bloggat i ett år.

Postat av: Vicke

då hoppas jag att du får en trevlig helg

2010-08-06 @ 18:29:23
URL: http://vickesblogg.bloggplatsen.se/
Postat av: Karin

Tjolahopp, tjolahej !

Grattis till allt, och ha nu en trevlig fest i morgon !

Må Gud och Faan förbanna regnet om det får för sig attt falla i morgon !

Här finns inte heller mycket tid för bloggen... ;)

Sommar, sol !(?) och jobb tar min tid. :)

Kram !

2010-08-06 @ 22:31:24
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Heidi

Wow 5 år..shitpommfrit som kidsen säger! Men du, Svärtinge..det är ju jättenära mig ;) Jag bor vid Östra Eneby kyrka..vinka om du åker förbi :)

2010-08-06 @ 23:46:01
URL: http://webmum.blogg.se/
Postat av: Pia

Grattis till dina fem år!!! Själv har jag skrivit i 2,5 år ungefär.

Låter som att ni haft en riktigt kul fest.. spec när bonusen blev så många bilar!! ;o)

2010-08-09 @ 19:21:51
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag tycker att det är värt att "fira" att det är 30 år sedan vi flyttade hemifrån och blev vänner! Visserligen från två olika hem men på samma gång och till samma utbildning! Det har varit perioder när vår kontakt varit på sparlåga, men nu ska den brinna livet ut!

Kram, kram! <3

2010-08-10 @ 22:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback