Flyger i luften!

Tänkte visa några bilder, varav en i repris, av saker som flyger i luften vid torpet!



Canadagäss!!



Svanar av sångvariant kanske?!



Tranor...mycket dålig bild men de ville inte komma när jag ropade!



Nån form av rovfågel...sparvhök eller nåt kanske...?!


Helikopter...och det ser vi nästan dagligen på sommaren. Min gissning är att någon pendlar till jobbet med helikopter för det är ofta på samma tider men kanske är det nån läsare som vet svaret?



Flygplan ser vi också ofta då vi bor på väg mot Arlanda..nästan i alla fall!

Igår var vi en sväng på en marknad ett par mil härifrån där jag faktiskt inhandlade en födelsedagspresent till min pappa, ingen spännande sådan men behövd om jag förstått saken rätt. På vägen till Salbohed så såg vi massor av fåglar ute på åkrarna som just nu mer påminner om tinande isdansbanor så vi bestämde oss för att på vägen hem stanna och försöka få några på bild. Vad vi fick se var detta...




...bilden är urusel men det är en örn. När vi kom satt den och smaskade på nåt gott, hoppas jag, och när den var klar flög den iväg och satte sig i skogskanten på ett sk fågelträd. De är magnifika!!!

Idag flyger det endast snöflingor på vår himmel och de är jag inte sugen att försöka fånga på bild!!!!!

Kommentarer
Postat av: Ulrika Fabulousforty

I går flög en klagande svan förbi här hos oss också!

Och på fredag flyger jag förbi på väg till Arlanda!

Jag lovar att vinka! ;D

Postat av: A

Ja visst är det eran ankadmm :)

Gissa om man har minnen från den platsen.. Pappa bodde ju på Violstigen när han flyttat från mamma. Och vilka hyss man gjort i den skogen ;)



Var ärven på din gård och lekte med lilleman i lekparken. Va dock för mycket snö :(

2010-04-05 @ 14:28:21
URL: http://lindblom86.blogg.se/
Postat av: Karin

Jaså...

Tranorna ville inte komma när du lockade på dem ?

Vilka ouppfostrade rackare ! ;)

En örn ser man minsann inte varje dag, men jag vet att det finns en del därutåt Västerfärnebo.

Min en gammal lärare bor där, och de är några stycken som matar örnarna, för att de ska föröka sig.

Var bor du ?

Förstår att det väl knappast är där i trakterna eftersom du skriver att det är på väg mot Arlanda, men allt är ju förstås en tolkningsfråga... :D

2010-04-05 @ 16:06:07
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Karin

Ha, ha ! Tolkningsfråga alltså... =D

Häftigt med slagsmål mellan korp och örn !

Det är det nog verkligen inte många som får se !

2010-04-05 @ 16:38:05
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Ingrid

Så många fina foton av flygande föremål. Kul!



Jag såg en örn häromvintern nere vid stranden, den kom flygande rakt över huvudet mig och jag duckade faktiskt, för den var enorm och hemskt imponernande.



2010-04-05 @ 17:41:23
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: CAT

Jättefina bilder =)

Och jag förstår att snöflingorna inte är till förtjusning...

Men här i Kiruna är man så van då jag tycker nästan hela året består av snö ;)

Fast jag måste erkänna att jag verkligen längtar till sommar och semester nu =)

Kram//Angelica

2010-04-05 @ 20:38:54
URL: http://catmalou.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Grattis på din dag i dag tisdag

2010-04-06 @ 08:37:45
URL: http://mimmiros.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Verkligen häftiga fåglar du såg!

Vissa av dom har ju efter sommaren börjat flytta söderut igen och dykt upp hos oss ;-)

2010-09-18 @ 18:13:24
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback