Finns inte på kartan



av Carin Hjulström.

Den här boken tyckte jag riktigt mycket om och för att vara en debutroman är den inte alls illa.

Boken handlar om en journaliststuderande som drömmer om en praktikplats på nån stor rikstäckande tidning men hamnar i djupaste Småland på en liten, mycket liten tidning. Hon ska själv bevaka den lilla orten Bruseryd och där händer inte mycket men hon råkar skriva en artikel om orten som sätter saker och ting i rörelse. Orten ska nämligen försvinna från kartan då den inte har 100 invånare.

Det är mycket mänsklig värme i den här boken och jag njöt av varenda sida, det är skönt att läsa om solidaritet och lojalitet mot människor i kris ibland.  Jag ser fram emot en nästa bok av Carin Hjulström.

Nu ska jag ta mig an en bok som Bror och Svägerska rekommenderade varmt och nu ska jag tydligen bli arg!!!!!

Kommentarer
Postat av: Afrodite

Jaha...nu blev man ju lite nyfiken...vilken bok är det du ska bli arg över...? =)

Tack för det andra boktipset förresten! =)

Kram och trevlig helg!

Postat av: Afrodite

GRATTIS i efterskott förresten! =)

2010-04-09 @ 10:36:37
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Sv: Ja, men visst är det otroligt!! Jag har ikke listat ut hur det är möjligt...och som du säger, tjugo för vår del känns ju inte sååå längesen! Typ 5 år...;) En gåta, är vad det är! =)

2010-04-09 @ 10:41:10
URL: http://afrodite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback