Drömmar!

Påsklunchen är avklarad och även om det nu blev en ganska simpel lunch med mina mått mätt så verkade alla mätta och belåtna. Min medelålders kropp ville ju inte riktigt medverka till att göra den mat jag tänkt mig men så är det ibland! Sill, ägghalvor, gravlax och Janssons frestelse i trevligt sällskap kan också bli bra!!!

Solen var med oss på förmiddagen men gick sen i moln, nu har den dock återvänt och det verkligen pirrar i hela kroppen!

Vi sitter nu och fantiserar om vårt kommande växthus....vi har fått lite bilder och naturligtvis kan jag inte undanhålla Er det!!!




Vi har ju liksom inte sett det på riktigt men med hjälp av dessa foton så har vi räknat ut att det är ungefär 180 x 240 och det innebär att vi faktiskt kan förverkliga vår dröm om att få sitta och ta ett glas gott vin i vår dröm!!!

Vad ska vi odla...ja, nu spånar vi för fullt....tomater blir det i alla fall...sen måste vi ju ha nåt för ögonfröjden...kanske en massa blomman för dagen....eller har Ni några tips???

När det gäller adressen till det underbara fiket i Sala så ber jag att få återkomma....jag liksom glömde att lägga namnet på minnet....men det ligger vid busstorget...om nu torget heter så!!!!

Kommentarer
Postat av: Nancy66

Härligt med lite smått och gott till påsklunch.



Ett just sådant växthus hade jag och mitt ex en gång i tiden, dock var det inte så många hela rutor i det till slut då mina äldre killar gillade bollar, :P

Vi odlade tomater, västeråsgurka. Det var också toppen till förodling av blommor,,,



Ha en underbar påsk vidare, :)

Postat av: Ingmarie

oh ett sådant växthus vill jag också ha,,ser jätte fint ut

2010-04-02 @ 19:18:07
URL: http://mimmiros.blogg.se/
Postat av: janne

Det gamla "busstorget" i Sala heter Fiskartorget, varför har jag ingen aning om.

2010-04-03 @ 10:32:39
Postat av: Karin

Undrar om det var busstorget du var vid ?

Kan inte komma på att det finns något fik där. ( Men jag kan ha fel )

Vid stora torget däremot finns ju Rembogården( Tror jag det heter )

Precis bredvid Centrumbiografen.

Är det det du menar ?

2010-04-06 @ 10:41:27
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback