Tv-tyckande!

När jag tittar ut så skiner solen för fulla muggar och bonden kör sin tröska fram och tillbaka. För att Ni ska få ett hum om hur stor åkern är som vi har utanför fönstret så kan jag berätta att han började i måndags att tröska och han håller på drygt tolv timmar per dygn och han har nog en tredjedel kvar...och nej, han går inte med lie utan har nog en bredd på ca sju meter på tröskan...ja, man benämner det visst med fot egentligen men det blir nog bra med meter också!!! Men då börjar Ni förstå vilken jätteåker!

Inne sitter jag vid datorn och kämpar på, just nu är det en formatmall som jag bråkar med! Funderar lite lätt på hur jag ska kunna muta min mentor med att förklara för mig hur man gör? En helkväll med Lady´s Night? Nja, det är nog inte riktigt vad vi vill göra tillsammans...får nog komma på nåt bra! Undrar om vi någonsin varit på bio tillsammans...på 29 år? Nej, en helkväll med vackert porslin och kristallglas med våra Blivande Makar...det är nog mera vår stil!!!

Katterna sover fortfarande och klockan är 10.00! De är morgontrötta och har nog aldrig någonsin hållit oss vakna på natten såsom många ickekattälskare påstår att alla katter gör!

Lite tevetyckande var det ju meningen att det skulle handla om idag för om inte annat så märks det i tevetablån att hösten är här. Tänkte bara lite snabbt säga några ord om de program jag hittills kollat in!

Dobidoo - ett program jag bara älskar och som vi naturligtvis kommer att följa hela serien. Det är precis lagom underhållning på en fredag. Man behöver inte anstränga sig utan man kan bara låta sig underhållas!

Ensam mamma söker - nej tack! Med all respekt men jag tycker inte att man som mamma ska sitta på bästa sändningstid och berätta att man har haft gruppsex! Observera nu att jag lägger inte nån värdering i det sexuella utan som förälder tycker jag att man ska ta bättre ansvar! Barn behöver inte veta nåt om föräldrarnas sexliv, förmodligen är de inte ens intresserade. Minns att min son vid ett tillfälle för kanske åtta år sen sa...jag vet att mina föräldrar har ett sexliv men jag vill inte veta det. För övrigt är inte heller jag intresserad av om folk har haft gruppsex eller inte!!!

Top Model - varför jag följer det och nu har gjort i alla säsonger kan jag inte förklara, det bara blir så. Inte så att det är slaviskt men kan jag så tittar jag.

Tinas cookalong - första programmet gick i måndags och efter fyra minuter var jag färdig att stänga av för jag tyckte nog att det var lite fånvarning på det! Men...jag tittade ett tag till för man kan inte såga någon direkt och efter ett tag så tyckte jag nog att det var lite småtrevligt och om inte annat så var det trevliga recept. Så ikväll kör vi Cookalongmenyn även om jag i vanlig ordning modifierar lite!

Lyxfällan - vet inte riktigt vad jag tycker om programidén. Kanske är det så att det måste till människor som lämnar ut sig så totalt för att andra ska kunna bli hjälpta av det?!

IDOL 2009 - jag trodde faktiskt att idoltiden var över för mig!! Men i veckan hamnade vi framför programmet av en slump och vi blev fast! Vi har inte tittat sedan den elaka och förnedrande juryn satt där och hånade unga människor så för oss blev det en aha-upplevelse! Anders Bagge är numera min nya idol...hade jag inte Blivande Maken så skulle jag satsa på en karriär som groupie! Vi har skrattat så tårarna har runnit denna vecka och då är det inte direkt åt de sökande utan åt olika inslag och Bagges minspel! Ni som också har tittat förstår väl att vi vred oss av skratt när killarna sprang in i dörren?! Eller äpplet...Nej, vi kommer nog att titta i den mån vi vill och har lust!

Här är Ditt liv - det ser jag fram emot. Jag tror att det kan bli riktigt bra för jag gillar Oldsberg. Jag förstår att det idag sitter ett antal kändisar som är ganska nervösa och funderar på om mötet de ska ha i morgon bittida är ett riktigt möte eller om det är Oldsberg som finns bakom masken! Ja, jag får väl återkomma med vad jag tycker på söndag.

Oj, det ser inte ut som att vi gör annat än tittar på teve men det gör vi!!! Nu ska jag dock ut och jaga en liter kantareller till kvällens meny men det torde väl inte vålla några bekymmer...hoppas jag!

Kommentarer
Postat av: Pia

Maken gillar Doobidoo, men jag gillar bara Sista minuten-grejen!! Här är ditt liv måste ses ikväll.. kanske kan det bli något.. Top Model däremot är jag SLAV under.. Orkar inte med Ensamma mammor eller bönder eller Färje-såpor!! Idol brukar jag glutta på lite då och då..

Postat av: Nilla

Gokväll på dig!

Ja jag vet vad du menar med idol, jag skrattar jag med åt alla minspel:) tycker inte heller om hur dom behandlat dom som sökt.

Top model följer jag med, säger som du, varför tittar man?

Hoppas du får en bra helg vännen! Kram

2009-09-12 @ 19:14:26
URL: http://metrobloggen.se/kampenattoverleva
Postat av: Anna

Å det låter gott =P

Fast det med dom gula, vad det nu var lät inte allt för lockande för mig hehe :)

2009-09-12 @ 19:37:05
URL: http://lindblom86.blogg.se/
Postat av: Nilla

Jag glömde att kolla på "Här är ditt liv" :(

Postat av: Nancy66

Ja, här fastnade vi också vid idol i veckan, håller med dig om att Bagge är helhäftig,,,:)



Här är ditt liv? Börjar det igen,,,,,,får kolla det.



Ha en fin söndag.

2009-09-13 @ 12:14:22
URL: http://nancy66.zoomin.se
Postat av: Ingrid

Så fint att ge omdöme om olika tv program.

Kram Ingrid

2009-09-14 @ 21:16:27
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback