Obegränsat...

...av kantareller verkar det finnas i våra trakter i år!

I morse när jag hämtade tidningen så hittade jag en dryg handfull på den lilla biten. I eftermiddags när jag gjort de måsten jag tyckte att jag hade så tog jag en liten skogspromenad, jag gick nästan exakt samma stråk som vi gick i lördags och hittade nånstans runt 8 liter...idag hittade jag runt fyra-fem liter. Det kommer inte bli lätt att känna sig nöjd kommande år...ett sånt här år kanske man aldrig mera får uppleva så det är bäst man passar på att njuta!!!!

Bilder kommer här på söndagens fångst!





Jag önskar att det gick att dela med sig för jag förstår att det ser inte riktigt ut så här överallt!! Men har Ni vägarna förbi så ;)

Idag har jag väl lyckats komma nästan i mål med de olika dokumenten som ska färdigställas....det är en sidfot som bara inte vill bli så som den ska...samt ett foto som inte vill låta sig placeras där det ska...men det hoppas jag och tror att jag och min nyutnämnda mentor ska fixa i morgon!!!!

Har för övrigt börjat läsa en bok som jag har svårt att släppa...lovar att berätta om den när den är slut men kan avslöja att den handlar om en hattaffär!!!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Så många fina svampar du har hittat, här blir det till att göra många rätter med svamp i. Mums filibaba

Härligt med sådana smultronställen.

Kram Ingrid

Postat av: Nancy66

Ja, det ser onekligen härligt ut. Vi ska snart ta oss en tur ut tänkte vi, men det blir nog en kortsväng för mitt knä är ännu ej tip, top och Fredde är halvkrasslig. Men en liten skogspromenad är ju aldrig fel,



Ha en fin dag,

2009-09-09 @ 11:05:24
URL: http://nancy66.zoomin.se
Postat av: Trebarnsmamman

Mums fili babba!!!! Själv önskar jag att jag orkade och hann gå ut i skogen...istället får jag jaga mina kantareller i affären - enda bonusen är att de är färdigrensade ;)

2009-09-09 @ 13:09:37
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se
Postat av: Guggelutt

Åh, du milde... vilken KORG! Nästa höst kommer jag och hälsar på dig. Jag trodde svampsäsongen var över! kram

2009-09-16 @ 09:17:58
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback