En liten hattaffär på hörnet



av Marita Conlon-McKenna

En fantastisk bok som det definitivt är streckläsningsvarning på. Jag fick tipset om denna bok i en annan blogg
soffie69 som för övrigt har en riktigt trevlig och underhållande blogg!

Jag läste om denna bok hos henne nånstans i våras och tänkte att den boken måste jag läsa och nu har jag gjort det! Den är helt otroligt mysig men ändå lite spännande, den handlar om många olika människor i Dublin.

Huvudperson är en dotter till en modist som ärver moderns hattaffär och inte riktigt vet vad hon ska göra med den.

Boken handlar om mod, styrka, kärlek och mänskliga relationer! En bok som passar mig och som man mår bra av när man läst färdigt...jag skulle dock inte vilja plocka in den i feelgoodgenren för emellanåt är det lite magpirrigt vilket det ju inte brukar vara i den genren!

Jag fylldes av en känsla av att jag vill också ha en hattaffär!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback