Klokord!

Jag läser och hör lite överallt hur folk uppfattar hösten som riktigt mörk och trist. Igår hörde jag till och med nån som sa att hösten är så fylld av krav?!

Själv tycker jag att hösten är ganska vilsam och mysig! Nu åker alla värmeljus och andra stearinljus fram och ljuset inomhus blir både varmt och kanske till och med lite romantiskt! Här börjar vi dricka te på kvällarna igen och igår åt vi till och med lite äppelkaka jag bakat tidigare under dagen!

Jag är ju en ganska flitig radiolyssnare och framförallt nu när vi fått så underbara radiopratare på P4 Västmanland som är den kanal jag nästan alltid har på under den mörka årstiden. P1 hör av någon anledning sommarhalvåret till. Varför det är så får väl bli temat i en annan blogg för jag tror att det har sin förklaring!

Nå, när lokalradion går över till riksradion så är det nu Lotta Bromé som tar över och henne gillar jag skarpt! Igår sa hon nåt som fastnade hos mig och jag tänkte att dessa ord delar jag med mig till Dig som tycker att hösten är mörk och trist. Kanske kan de ge lite hopp!!!



Här har jag lekt lite i Photoshop igen och jag säger INTE att det är vackert...men det är skoj!!

Kommentarer
Postat av: Pia

Jo, jag tycker att bilden var vacker!!! OCH läcker!

Kram på dig!!

Postat av: Ingrid

Jag älskar att lyssna på Lotta Bromé, hon är verkligen en skicklig intervjuare och hon säger många kloka och tänkvärda saker.



Kram Ingrid

2009-10-14 @ 16:26:54
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Malin Öhman

Både kloka ord och en mycket härlig bild! Jag tillhör oxå skaran som gillar hösten, tänk vad mysigt lite ljus och trevligt sällskap i mörker kan göra! Höstkramar på dej du kloka fru ( snart iallafall )

2009-10-14 @ 16:38:18
Postat av: Ingrid

Radion är nästan alltid på hos mig, det ger en lite av att det är hemtrevlig på något vis.

Kram Ingrid

2009-10-14 @ 19:39:10
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Anna

Hösten är väl nästan den bästa årstiden enligt mig. Sommarn kommer ju iofs först :)



Tack för en trevlig förmiddag/eftermiddag/kväll.

Och super god mat ;) Nu j*vlar ska mamma få smaka på nå gott när jag väl bjuder henne på mat.

och chockad kommer hon bli =P

2009-10-14 @ 22:16:38
URL: http://lindblom86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback