Kall och solig dag i torpet!

Igår eftermiddag tog vi Brumme-Lisa, Kajsa och Lisa och satte oss i bilen och åkte ut till vårt älskade torp! Det var kyligt när vi kom ut och jag kan lova att det varit ruskigt kallt här den senaste tiden! Allt som varit ute har frusit bort, får se om jag kan rädda nåt under dagen! Slarvigt...men har jag någonsin sagt att vi är ordentliga???!

Det blev en trevlig kväll framför teven. Vi tittade som vanligt på Go'kväll, Vem vet mest, Postkodsmiljonären, Dobidoo och slutet på Idol. Sedan slog vi på radion som alltid erbjuder bra program på helgkvällar! Nu kan det låta som att vi bara umgås med teven men vi umgås samtidigt med varandra!

Efter en natts god sömn vaknade vi till ett vitt landskap, vitt av frost! Som vanligt lyssnade vi på Ring så spelar vi och sen löste vi melodikrysset! Vilket gav mig inspiration till att lägga in den här....




Den är himla rolig och det var längesen jag hörde den senast!!

Jag försöker ju följa en del bloggar även om det varit lite si och så den sista tiden. Sitter förvisso vid datorn hela dagarna men det blir mest skolarbete och sen lägger jag onekligen en del tid på den sida jag aldrig trodde att jag skulle engagera mig i....Facebook! Oj, vilken motståndare jag var till det...men när de flesta av mina goa vänner samlades där så följde jag efter och nu trivs jag riktigt bra där!

Men, det finns en blogg som jag försöker läsa varje dag och det är
Annika Bryns...hon skriver så underhållande och vettigt. Inte bara en massa blaj! Dessutom älskar jag hennes böcker och hon är onekligen en av mina förebilder! I sitt senaste inlägg hade hon ett klipp från Youtube som jag bara måste bjuda Er på också...



Åtminstone lärde jag mig nåt nytt!! Fågeln heter Kakapo och lever på Nya Zeeland och är en utrotningshotad fågelart. När jag googlade på den så fick jag lite olika uppgifter men tydligen så finns det bara runt hundra fåglar kvar. Jag skulle verkligen vilja få se en kakapo på riktigt!

Nu ska kläderna på och sen ska jag gå ut och försöka mig på en räddningsaktion!

Kommentarer
Postat av: ingmarie

Tack ska nog införskaffa den boken. När du har markerat hur gör du sedan sparar du bara bilden eller lägger du in den någon annanstans


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback