Tystnadsplikt!

Igår tog vi bussen till Stockholm bästa vännen och jag för det var ju dags för att göra comeback i teverutan.

Med comeback menar jag att när jag gick i trean så gjordes det ett program som hette Dagboken och en av eleverna i vår klass valdes ut som huvudperson men alla fick ju vara med på ett litet hörn i teven. Jag minns detta som otroligt spännande när de först kom till vår skola för att välja ut vilken som skulle bli huvudpersonen. Vi fick alla rita av kyrkan som låg granne med skolan på ett grått papper och jag tror nästan att vi ritade med kol...där sviker mig minnet måste jag säga. Gunnar blev utvald, jättespännande för jag var lite kär i Gunnar på den tiden!

Nåja, de följde honom under en vecka och sedan blev det en del i en serie program som sändes i teve 1971. Har försökt att leta i SVT´s arkiv efter information om detta program men inte lyckats hitta nåt.

Nå, tillbaka till comebacken!

Väl framme i Stockholm så tog vi oss upp på Drottninggatan och hittade snart ett litet trevligt fik som vi satte oss ner på och tog oss en läcker smörgås. Efter ett besök i min absoluta favoritbutik, Bok och Bild så knatade vi vidare mot Karl XII´s torg för att ta bussen ut till Frihamnen. När vi klev av bussen var det tydligt skyltat så vi hittade snart fram. Precis innan vi kom fram mötte vi två personer som undrade om vi skulle vara publik för de tyckte vi såg lite förvirrade ut!!! *hrmf* Ja, klockan ett sa vi...ja, men skynda Er så får Ni vara med i första avsnittet också. Bästa Vännen och jag är nämligen ALDRIG ute sent så vi var i mycket god tid, klockan var nämligen bara tolv. Vi tog det långa benet före och hann vara med redan på första inspelningen. Vi fick platser högt upp och kommer inte att synas i teve!

De som kom i tid fick alla skriva på ett papper med tystnadsplikt som innebar att inte berätta nåt för nån om programmen men...vi behövde inte eller så glömde de bara i all hastighet!

Men som den goda medborgare jag är så tänker jag inte berätta några detaljer!!!

Men lite...i första programmet av Blåsningen så var det först RL som blev lurad av sin "agent" en ganska trist blåsning om nu nån frågar mig.
Andra blåsningen i detta program så var det DB som blev lurad av sina barndomskamrater och den var riktigt kul!
Tredje blåsningen var fantastisk, dock hade inte huvudpersonen JG möjlighet att delta i inspelningen utan det var mullvaden som satt bredvid Reneé Nyberg, som förresten är en mycket proffsig programledare. Under den här blåsningen så var det gott om skratt, ser fram emot att få se den på teven sen!

Sen var det paus och då fick vi lite att dricka och äta..inte alltför smakligt men gratis är gott även om det inte är champagne!

Sen var det dags att gå in för inspelningen av det program vi hade biljetter till. Då...fick vi sitta på snygghyllan så i det programmet så kommer vi att synas jättemycket....tror vi i alla fall! Ett himla sjå att hålla sig rak i ryggen och att inte peta i näsan eller göra andra fåniga saker som Ni sen kan reta mig för resten av livet!

Här deltog några av mina personliga favoriter. Först ut var DD som blev lurad av RL, som blev blåst i första programmet, och den var riktigt skoj. Ibland undrar man hur de kan bli lurade men när man väl är där så kanske man inte reagerar!
Sedan var det dags för CaU och det var en skojig blåsning även om den också var högst osannolik men som sagt....det är lätt när man själv vet att det är fejk!
Sist ut var HH och också här haglade skratten!

Ja, jag förstår att Ni tycker detta var en trist blogg men som sagt...vi såg ju papperna om tystnadsplikten så vi håller väl lite på den ;)

Vi har ingen aning om när programmen ska visas men jag säger väl till när det är dags....men håll utkik efter Blåsningen...

Sen tog vi oss åter in till city och jagade runt lite i butikerna. Handlade på Mique...en termosmugg i grönt och åtta små suffléformar. BV inhandlade en tomte som innan vi var hemma blev en pysseltomte!

När vi återvände till vår favoritstad Västerås så slog jag mig ner i soffan och den kom jag knappt upp ur sen...en hård men fantastiskt rolig dag...jag har nästan träningsvärk i magen som dock inte till största delen beror på Blåsningen utan på Bästa Vännen!

Kommentarer
Postat av: Gunsan

Vad skoj. :-) Hoppas verkligen du hojtar till då det är dags. Se om man känner till kusin vitamin :-) Du får väl förklara lite bättre vart ni sitter från kamerans håll,,höger, vänster eller i mitten :-)

2009-11-25 @ 16:32:44
Postat av: Ingrid

Så kul Ia, att få vara med på en TV-inspelning. Jag säger som Gunsan, du får säga till när det programavsnittet ska gå. /Ingrid

Postat av: TT

Visst är det kul att gå på TV-inspelningar! Jag var på Babbens show i våras, fick sitta bredvid Tomas Di Leva! :o)

2009-11-27 @ 08:42:00
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Nett

Måste ta och hålla utkik efter det, annars lär du (hoppas jag) varna oss alla innan ;) Ha en toppenfredag!

2009-11-27 @ 15:11:00
URL: http://www.metrobloggen.se/nett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback