Vilken lördag!!!

Igår kväll satt vi länge ute och njöt av den otroliga kvällsvärmen, den har åtminstone vi längtat efter!

I morse vaknade jag av att det skrek en katt i mitt öra. Sambon hade varit ute tidigare på morgonen och vattnat vad han kallar snabeldraken...själv kallar jag den nåt helt annat!! Nå, i samband med detta så smet Kajsa ut...nu hade hon fångat en mus som hon absolut ville att jag skulle komma ut och berömma henne för. Jag är henne evigt tacksam att hon lät den ligga kvar på bron och inte lade den nedanför min säng som hon gjorde en midsommar för ett par år sen!!

Halvnio gick vi ut i trädgården och satte oss och drack morgonkaffet...vilken värme!

Syrenbersån doftar starkt och intensivt och överallt surrar det!




Detta kanske inte är nån kanonbild men jag tycker den är kul!

Igår satte jag för övrigt också igång med en överklagan gällande fortsatt rätt till sjukskrivning och jag måste också komma med en rättelse...jag fick tio dagars straff...dvs 25% återbetalning av kontrollenheten...han gav mig fel uppgifter i telefonen. Nåt mer intressant är att jag också fick en kopia på den anonyma anmälan....mycket intressant faktiskt! Mina misstankar stärktes även om vederbörande gjort allt för att förvilla!

Ikväll kommer då dotra med kompis hit ut, de var väl lite trötta på stadens brus eller så lockar solen! Goda vänner ringde nyss och ville komma ut och bjuda oss på mat härute...tackar man nej till det??? Aldrig!

Återigen....jag är så rik på familj och vänner!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag önskar dig och de dina en riktigt härlig pingst!

Kram Ingrid

Postat av: sussi

Vad härlig bild!!!!!! De var väl tur inte kissen släppte musen på dig "matte frukost!"

2009-05-30 @ 21:15:50
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/
Postat av: Unika

Ni verkar ha det så idylliskt på torpet! Passa på och njut ordentligt i värmen, det ska jag med göra idag!

Kram

2009-05-31 @ 11:38:07
URL: http://mammajag.blogspot.com
Postat av: Pia

Japp, jag var i Falun på studiebesök.. Det var jättekul och hann förbi gruvhålet oxå!! ;o)



Fy tusan så lågt av den anonyme anmälaren. Skönt att du vet vem det är!! Det är bra när fuskare åker dit(som tar ut VAB o jobbar samtidigt t ex), men att inkludera dig i "fuskgänget" är så jäkla nedrigt.. För jävligt helt enkelt, med tanke på hur du mår.. Usch, jag blir så arg!! Å man ska f-n vara frisk för att vara sjuk.. för att hänga med i alla regeländringar och vilka skyldigheter OCH rättigheter man faktiskt har.. Jag håller verkligen tummarna för dig när du ska överklaga!!



Läcker bild med humledumle!! Kram!



2009-05-31 @ 13:56:45
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback