En vecka med viktiga beslut!

Nej, jag har inte gått under jorden men jag har haft båda händerna i jorden under senaste veckan! Det är härliga dagar nu ute i torpet. Ja, inte bara där utan överallt för nu är våren verkligen här!



Jag har ju kämpat på med min iPhone och den är säkert bra men helt överens verkar vi inte bli möjligtvis beror det på att mina fingrar är lite för stora så en fråga....är det nån som kan nån extra bra bantningskur för just fingrar!! Det märkliga är bara att en av våra vänner har en precis likadan och jag kan säga att hans händer....de är säkert mer än dubbelt så stora som mina men å andra sidan när jag tänker efter så får jag inte ofta sms av honom längre!!

Är det så att nån känner sig åsidosatt och inte fått de sms som önskats senaste veckan så kan det eventuellt bero på att numret hamnat nånstans i cyberrymden för att aldrig mer återvända i min telefonbok utan att jag blir påmind om numret......

En annan lustig sak är ju att nu är jag lite "van" vid det amerikanska tangentbordet så Ni får ursäkta om jag använder en lätt brytning på amerikanska när jag skriver....å, ä, ö blir gärna a och o! Lite Dolph Lundgrenvarning skulle man kunna påstå!

Bokpaketet har kommit fram vill jag meddela den nu icke så hemliga bokvännen...så nu kan jag berätta för en annan vän att nu har jag också en spork!!!!! Boken har jag dock inte hunnit läsa för jag har varit fullt upptagen med dels Ramona Fransson, ny recension kommer i morgon, och nu är jag helt inne i en Nicholas Sparks!

Hur ser det då ut på pelargonodlingssidan...jo, tack jättebra!! Dotra i familjen tycker att jag är helt galen som grejar och fixar med blommorna som jag gör men hon är för ung för att förstå ;) Hon blir nog äldre hon också en dag och då upptäcker man en massa saker nya saker om sig själv. På gott och ont!!



Detta är en namnlös pelargon som jag "stulit" någonstans...läs Svärtinge....otroligt söt sak!!!

Ja, så var det då bestämt! Datum alltså.....så nu är det bara att boka kyrkan, sy klänningen och beställa blommorna. Blommor förresten...trädgården lär vara full av blomster när det är dags så det får bli en bukett därifrån. Inbjudningskorten ska skrivas men allra först måste barnen informeras...

Catering eller inte...? Präst...undrar om K kan åka från Kumla och hit? Ja, det är som Ni förstår en hel del att stå i...men det är med glädje vi gör detta!



Detta är ett foto från väggen i vardagsrummet i torpet.

Kommentarer
Postat av: Majsan

Vilken vacker pelargon!! Så ovanlig!! Bilden från ljusväggen är helt fantastisk!!



Nu skall jag strax hem och sova..



Ha en fin dag.

Kram

Postat av: Cattis

men det är nästa år det ska ske va?

sporkar är bra, jag har 4 i olika färger..

gud så vackert de var med ljusen på vägge i torpet..fridfullt..

C yaaa...

2009-05-18 @ 08:10:46
URL: http://yeahdelila.blogg.se/
Postat av: ingmarie

ska du gifta dig? i sådana fall grattis.

Mitt mobil nr ha du inte vill du ha det så får du gärna det?

Garda skola har brunnit ner står det i tidningen idag. Annars så var det inga andra nyheter i tidningen så här en måndag

Ha det bra..kram

2009-05-18 @ 08:53:50
Postat av: Trebarnsmamman

Åh vilka fina foton du bjuder på! Förstår att du trivs i stugan :)

Pelargonen vet jag inte exakt vilken det kan vara...men den är inte olik en jag har hemma...skall kolla vad den heter. Kanske kan göra den till veckans pelargon så kan du själv jämföra ;)

2009-05-18 @ 12:55:49
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se
Postat av: Bettan

Fina blomster!

Ska ni gifta er?

Om, så roligt!

Kommer du att sy klänningen själv?

Kommer ni hålla bröllopet i torpet?

Detta vart ju jättespännande;)

Kram

2009-05-18 @ 13:46:07
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Du får man ju säga grattis! Pelargonen var fin men jag vågar inte gissa nåt, har inte sett den tror jag. Vacket foto med ljusen, blev mycket stämningsfull bild. Ger mig förnimmelse av en kyrka

2009-05-18 @ 15:31:23
URL: http://pellispricken.bloggagratis.se
Postat av: Micke

Jag är avis jag vill oxå ha jord under naglarna o gräsgläckar på knäna.

Jag gillar bilden av ljusen på väggen.

Må väl o kram.

2009-05-18 @ 17:13:13
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Unika

Du verkar ha det jättemysigt i torpet. Någon gång ska jag med ha ett litet torp och tycka att det är roligt med trädgårdsarbete. Om inte i detta livet så kanske i nästa.

Du är lite kryptisk, men jag förmodar som de andra att det är bröllop på gång! Jättestort grattis och lycka till med alla förberedelser.

2009-05-18 @ 19:12:04
URL: http://mammajag.blogspot.com
Postat av: soffie

så vackra bilder å va fint med ljusen i ditt torp,

må gott

2009-05-18 @ 20:53:23
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Vacker ljus vägg i ert torp.

kram Ingrid

2009-05-18 @ 22:35:21
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Anna

Kära svärmor, är det något du inte berättat för mig? ;)

Hör av mig någon dag så får vi ses. Va allt fär länge sen! har skurit av mig lite från världen.

är ledig tor och fred :)

2009-05-19 @ 09:26:14
URL: http://lindblom86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback