Åter i staden!

Söndagkväll och vi är äter i staden...dock motvilligt! Vi hade nog gärna sett att vi kunde vara kvar därute hur länge som helst!

Men det har blåst, blåst och blåst och naturligtvis från åkerhållet då vi drabbas hårdast. Igår  hade vi besök från Östergötland och det var ett väldigt springande innan vi kunde hitta nån plats där vi fick lä....bästa platsen var faktiskt i köket!!!

Min pelargonsamling är nu ytterligare utökad...fick flera nya sorter av moster och hennes plastdotter!!! Tyvärr hade jag just nu inte så mycket att dela med mig av men nästa gång vi ses så kommer jag att kunna återgälda en hel del...för då har alla söta växt till sig ordentligt!

Annars har jag en sort som kanske inte är unik men som jag gärna delar med mig av för det må väl vara den vackrast blomma som någonsin skådats....



...nej, jag vet att de flesta inte gillar maskrosen men jag tycker dom är vackra och hos oss får dom leva ganska fritt!

Nu börjar det dock bli dags att krypa mot sängen och i morgon är en annan dag!


Kommentarer
Postat av: Trebarnsmamman

Maskrosen är hur vacker som helst så länge man inte måste dra upp den ur rabatter :)

Postat av: ingmarie

oj ny design...jag är inget bra på att göra sådant..men en dag kanske så

2009-05-11 @ 09:21:50
Postat av: Pia

Jag älskar maskrosor!! Och jag gillar deras fluffiga vita utseende oxå.. men jag gillar inte när allt fluff flugit iväg och bara "pinnen" är kvar!! ;o)

2009-05-11 @ 12:27:02
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Daniel

Får oxå växa fritt på våran gård. Tycker de hör sommaren till!

2009-05-12 @ 14:54:13
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback