Ut och stjäla hästar!

Nå, ta inte rubriken så bokstavligt! Jag ska inte ut och stjäla hästar men jag ska läsa en bok som heter så av Per Pettersson.

Brevbäraren gjorde idag ett inbrottsförsök i vår rättfällebrevlåda, ja det var åtminstone vad Kajsa trodde som låg på soffans ryggstöd i tryggt förvar bakom husses rygg och morrade rejält när inbrottsförsöket inleddes. Ganska snart insåg jag vad det var och studsade ut till dörren och nästan slet det ur näven på brevbäraren. Okej...detta är en liten, liten överdrift om vad som egentligen hände men...det skulle ha kunnat gå t ill så...

På golvet nedanför den elaka brevlådan så låg brevet...ett brunt kuvert med mitt namn och min adress på! Jag tog upp det och klämde lite på det, precis sådär som man brukar göra när tomten besökt en och faktiskt...det pirrade lika mycket av förväntan i mig som när tomten kommer....eller när han kom...jag är ju för stor för tomten numera!

Min vana trogen så luktade jag lite på brevet, jag luktar på nästan allt jag får i min hand, och nåt spännande var det. Jag öppnade *läs slet* upp det och ur kom boken jag nämnde ovan och en tepåse, ett litet prov på en aloe heat lotion och...sist men inte minst....ett kalasroligt litet märke att sätta på jackan! På märket står det...Library Lovers....kan det bli bättre!!



Titta så bra det ser ut där bredvid min fina röda klänning!!

Nu ser jag fram emot att läsa den boken som jag hört talas om och som min sambo har hört på radion som radioföljetong!! Jättekul....tack snälla hemliga vän!!

Kommentarer
Postat av: hemliga vännen

Snyggt!!! Hoppas boken är till belåtenhet, jag hörde också den som radioföljetong och den var helt makalöst bra! Enjoy reading!!

2009-03-04 @ 15:27:25
Postat av: Ia

Jag kommer att rapportera i bloggen vad jag tyckte!!!



Frågan är nu bara...ska jag fortsätta på Vem vill bli miljardär som jag påbörjade igår kväll...eller ska jag hoppa på den här direkt? Kluriga bekymmer!!!!

Postat av: CAT

Tänk så lite det behövs för att glädja oss ibland!

Men skönt att man inte har jättehöga krav heller! =)

Hoppas allt är bra med dig!

Många kramar!

2009-03-04 @ 17:48:24
URL: http://catmalou.blogg.se/
Postat av: Bettan

Jag har inget sådant där fint märke!

men en röd klänning har jag, märket menar jag;)

2009-03-04 @ 20:56:38
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Pia

Jag undrar vad det är för hemlig bokklubb du är med i?? avundsjuk ;o)

2009-03-04 @ 22:18:12
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback