8:e mars!

Idag är det Internationella Kvinnodagen och jag vet inte vad jag tycker om den! Men jag tänkte väl sticka ut hakan och säga lite om hur jag tänker...som vanligt är det lika ogenomtänkt som allt annat...bara lite lösa funderingar!

För det första...min sambo och blivande make skulle inte bli populär om han kom hem med blommor eller andra presenter den här dagen! Jag kan inte förstå varför jag skulle ha presenter..?! För mig är det lite förnedrande att få blommor för att jag är kvinna...när ska jag ge mannen blommor...? Jag vill ha blommor för att jag är medmänniska

Jag blir irriterad på folk som säger att det är kvinnodag en dag om året och mansdagar de övriga 364...det är lite att sätta på sig offerkoftan....
Vi kan själva bestämma hur de övriga dagarna ser ut...åtminstone till stor del.

Inget blir bättre för att vi en dag om året ställer oss upp och pratar kvinnofrågor...det måste man göra varje dag och alltid! I detta finns det också mansfrågor som inte ska glömmas bort....

Vi borde börja tänka i människotankar!

Alla människor har lika rätt...oavsett kön, hudfärg, religion och nationalitet...

Själv tänker jag ägna dagen åt att göra världen lite mera miljövänlig!!!

Kommentarer
Postat av: Annen

Så talar en sann kvinna! :D

Postat av: sussi

opsssssssssssss ........ Jag som knorra nu när de var någon hudkräms reklam och de surra om kvinnodagen "Men nu får de ta och ge sig de är först i morgon ska de redan börjas.."

2009-03-08 @ 22:20:36
URL: http://mittguldfiskminne.blogg.se/
Postat av: Nancy66

Ja, jag håller verkligen med, vi kvinnor ska nog ta för oss mer....:-)

2009-03-10 @ 10:25:09
URL: http://nancy66.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback