Tisdag!



En vecka går fort  och det är redan tisdag igen.

Veckans tema är sliten! Jag funderade länge på om jag skulle publicera en bild på mig själv för jag är tämligen sliten och skulle passa utmärkt som illustration just till det ordet...men inte speciellt roligt!

Med andra ord så började jag gå igenom gamla "album" och hittade detta foto.....



Den här ganska stora stenhögen hittade längs en skogsväg i höstas när vi var ute och plockade svamp och lingon.

Stenarna i sig är slitna...hur länge har dom egentligen funnits, hur såg de ut från början? De som staplade dom där mitt ute i skogen mäste ha varit slitna när de var färdiga...sten är tungt! Vi funderade också på varför man staplat dom, ett vägmärke eller en milstolpe...eller ett livsverk?

Vi var dessutom slitna när vi kommit till detta annorlunda konstverk...så ordet sliten tycker jag passar in på många olika vis!

Fler tolkningar på detta finns HÄR!!

I den här staden regnar det idag men det är välkommet för tomaterna i torpet behöver allt dom kan få!!!

I morgon åker den här numera Friherrinnan åter ut till torpet...där ska jag rehabilitera mig efter senaste veckornas enorma stress för nu vet jag hur jag ska förhålla mig...vad jag just nu vet är att allt ligger i mina händer...och i ekonomins händer förstås!

Kommentarer
Postat av: Majsan

Vilken vacker stensamling!

Postat av: sussi

vilken hög..synd man inte kan åka tillbaka i tiden och se vad som hände när de kom till :)

2009-06-02 @ 15:43:02
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/
Postat av: Nancy66

Skönt med lite torparmiljö mitt i all stress, ta det lugnt, kramen

2009-06-02 @ 17:19:24
URL: http://nancy66.zoomin.se
Postat av: Bettan

cool stensamling!

Tungt det lät att allt ligger i dina händer!

Så känner jag när jag ska hålla i alla trådar!

Kram

2009-06-02 @ 20:36:43
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Där fick du med många tolkningar på dagens tema. Stenhögen är jättefin, undrar varför man staplat upp dem där. Vad skulle man ha dem till? /Ingrid

2009-06-02 @ 21:42:52
URL: http://blog.stenstugu.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback